Zijn er hier al mama's die de flesvoeding van Bon Bebé (comfort of gewoon) gebruiken en wat zijn de ervaringen? Ik geef Jens nu Nutrilon Forte met Nutriton tegen het spugen, het spugen gaat wel goed sinds ik de jbpm toevoeg maar hij is er nog niet echt verzadigd van, hij komt nog steeds om de 3 uren voor een fles. Nu zag ik bij de supermakt de Bon Bebé flesvoeding staan, en dat scheelt nogal qua prijs...voor Forte betaal ik rond de 13 euro, de Bon Bebé kost 8 euro (de comfort). Ik zit er dus aan te denken over te stappen op de BB comfort, hier zit ook jbpm in en komt dus volgens mij neer op hetzelfde als de Nutrilon A.R. of heb ik het mis? (Nutrilon A.R. werd mij geadviseerd om eventueel op over te stappen mocht het spugen met Nutriton niet minder worden en deze voeding zou ook meer verzadigen aldus Nutricia)
Zal ik mezelf maar ff antwoord geven dan Gebruikt er nou echt niemand de BonBebé voeding? Dan is er vanaf nu eentje: ik Ik heb met het CB overlegd en die was helemaal voor, aangezien de Forte niks doet voor Jens kon ik net zo goed terug op 'normale' melk en waarom dure Nutrilon als er een goedkoper alternatief is? De arts vond het ook een prima idee om niet de Comfort (met jbpm) te geven maar gewoon Standaard en zelf in de vorm van Nutriton de jbpm toe te voegen. Aldus gedaan om 10 uur vanmorgen...de melk is wel wat anders qua structuur, Nutrilon is echt fijne poeder dit is wat korrelig maar meneer vond het hartstikke lekker en tot nu toe geen aparte dingen gezien dus morgen 2 flesjes BonBebé en afwachten... Misschien een tip voor andere moeders die Standaard of Comfort geven!
Het is gewoon vanaf 0 maanden hoor, zie deze tekst van de site: Het is wettelijk niet toegestaan reclame te maken voor flesvoeding voor babys tot 6 maanden. Daarom vind je op deze site alleen informatie over flesvoeding voor babys vanaf 6 maanden. Wil je toch meer weten over flesvoeding voor je kleintje jonger dan 6 maanden? Dan kun je met je vragen terecht op het consultatiebureau of je huisarts. Of bel gratis met één van onze voedingskundigen van de Bonbébé consumentenlijn, telefoon: 0800 - 266 23 23. Ik ben begonnen met de comfort care 2 van bonbebe. Ze krijgt nu nog de helft friso en de helft bonbebe, maar het gaat hartstikke goed tot nu toe. En het scheelt fors qua prijs.
jbpm voegt verder aan de voeding niets toe behalve dat het idd helpt tegen het "terug" geven van de voeding...en dat de kleine misschien wat meer moe zal zijn na de fles omdat ie meer moeite moet doen... ik had ook eerst nutrilon forte maar had ook het idee dat die niet "zo goed was" en ben toen over gegaan (eerst half om half) naar friso extra en met die merk ik wel degelijk verschil in die zin dat de kleine nu rustig lekker in de box kan liggen of wat dan ook zonder altijd maar "op zoek" te zijn... nadeel was dat ze toen ik haar volledig friso gaf ze weer "te veel"verzadigd leek en ik minder naar binnen kon werken bij haar... nu heb ik friso gewoon half om half met friso extra, en voor de nacht geeft ik alleen maar friso en dat is de perfecte oplossing.... groetjes smoekie
Hee Smoekie dank je wel ik hou het ff in gedachten...redt Zoe nu wel 4 uren tussen een fles? Jens komt namelijk nog steeds om de 3 uren, al heeft hij er vanmiddag wel 4 uren tussen laten zitten omdat hij heerlijk sliep... Ik geloof dat het bij hem ook wel een beetje verveling is, wakker zijn is voor hem hetzelfde als eten Die jbpm voeg ik toe ivm het spugen maar dat zou natuurlijk ook bij de Friso extra erin kunnen...is die Friso erg dik van zichzelf?
Ja over het algemeen wel ..soms geef ik haar eerder de fles omdat ik weg moet of het zo uitkomt maar verder gaat het nu heel erg goed . Friso extra is idd wel wat dikker ik doe gekookt water in de fles en dat warm ik op in de magnetron of ik doe gekookt heet water en laat dat ff afkoelen tot net lauw en dat gaat hartstikke goed . Probeer het even met friso extra met 2 schepjes (denk dat dat meer dan genoeg is wbt spugen) .en anders toch nog een schepje erbij, maar als ik kijk hoe het hier uit de fles komt denk ik dat je het daar wel mee red wbt dikte dat het niet zo makkelijk terug zal komen meid Zoë zou afgelopen weekend eigenlijk wat nutrix door de fles krijgen om door te slapen, maar dat heb ik toch maar achterwege gelaten omdat ze met friso extra ineens zo veel (goed) sliep op de dag en we daar nog even een balans in moesten vinden En die hebben we nu over het algemeen op de dag 120 ml water en dan 2 friso gewoon, en 2 friso extra en de ochtend voeding 150 ml water met 2 friso gewoon en 3 friso extra, en de avond voeding 150 ml water en 5 friso extra . Tis gewoon een beetje uitproberen meid meer kun je niet doen ik kan alleen maar vertellen hoe (goed) het hier gaat