flesvoeding, als je op pad gaat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sidmick, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Dames wat nemen jullie mee als je op pad gaat?
    Nemen jullie gekookt en koud water van huis mee om de fles te maken of nemen jullie een flesje koud water mee en doen jullie de fles in de magnetron? (bv als je gaat winkelen, pretpark etc.)
     
  2. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hallo,

    Ik nam altijd gekookt water mee. Deze was dan meestal de goede temp. Op het moment dat ze de fles kreeg. Later alleen de fles en de voeding. Je kan bijna overal wel gekookt water krijgen en dan zelf wat spa blauw bestellen en mengen maar. of vragen of je wat water voor de fles mag op warmen. Doen ze meestal wel.
     
  3. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij nemen de thermoskan mee met water op iets warmere temperatuur dan nodig is voor de voeding. Na een aantal uur koelt het iets af en kun je het zo mengen met poeder. Ideaal, zo hoeven we niet opzoek naar magnetron of heet water.
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    lag een beetje aan de bestemming.. Bij mensen thuis is vaak wel een magnetron, en warmden we hun kraanwater daarin op.

    Als we iets deden waar we niet 100% zeker waren van de magnetron, deden we gekookt water in een thermoskan, en een fles koud water mee. Dan kun je ter plekke gaan mixen.
     
  5. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    verschillend, als we weggingen en ze moest zeg maar met pakweg een uur haar fles, maakte we de fles al vast (heter dan normaal)

    en had ze net de fles gehad, namen we gewoon een flesje water mee om daar later als die is opgewarmd in de magnetron de poeder door te doen. Bijna overal kun je je flesje wel opwarmen. En lukt het niet, de meeste kleintjes drinken de melk ook wel als het niet warm is. (tenminste hier in ieder geval wel gelukkig)
     
  6. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik neem gewoon kraanwater mee

    en heb die poederbakjes voor de voeding
     
  7. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij namen in het begin afgekoeld gekookt water mee dat we dan weer opwarmden (ivm krampjes). nu nemen we alleen de fles en voeding mee en dan regelen we ter plekke warm water. kheb van die melkpoeder torentjes. ideaal, je kan precies het aantal schepjes erin doen en dat dan in de fles doen.

    liefs doris
     
  8. Thirza02

    Thirza02 Fanatiek lid

    20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik nam altijd gekookt water mee dat had ik dan eerst een half uur laten afkoelen tot de juiste temperatuur en dat in de termoskan. Gelijk klaar voor gebruik!
    En natuurlijk de melkpoeder en een fles...
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Ik nam altijd die pakjes nutrilon mee (nu heeft Thijmen altijd de gewone variant dus da's lekker makkelijk). Geen gedoe, je knipt het pakje open en hup in de fles.
     
  10. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik nam gewoon koud water mee en warmde het met de magnetron op.
    het is zelfs wel eens voorgekomen dat ik geen magnetron in de buurt had, maar heb toen de fles gewoon koud gegeven. Xavièr dronk het lekker op.
    Hij was dan ook 6 maanden lang borstvoeding gewend, en dat is ook niet echt erg warm. Dus een keer een wat koudere fles was hier geen probleem.
     
  11. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    :(:

    Dat is toch 37 graden? ;) :D
     
  12. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Thermoskan met gekookt (en tot op goede temp. afgekoeld) water en dan van zo'n poedertoren.
    Als ik zeker weet dat ik water kan koken op bestemming (of als er een magnetron is), neem ik geen water mee.
    Als ze binnen 'n uur het flesje moet, neem ik ook gewoon kant en klaar mee.
     
  13. Daantje84

    Daantje84 Actief lid

    25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Als ik niet weet hoe lang ik weg blijf en of ik de mogelijkheid heb om water op te warmen, neem ik ook die pakjes mee. precies genoeg voor 1 voeding (200cc) en er staat ook op t pakje dat die kant en klare koud gedronken mag worden. Een aanrader voor iedereen. Ook handig om extra in de luiertas te hebben. Je mocht maar wat langer dan gepland weg blijven, dan heb je altijd een voeding bij je.
     

Deel Deze Pagina