wanneer overstappen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Bubbles, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Hallo,

Wij zijn vanaf de geboorte gestart met hypo-allergene voeding. Puur om het zekere voor het onzekere want in principe mochten we gewoon met standaard voeding beginnen. Nu vertelde de kraamzorg in ieder geval niet over te stappen voor de 6 wkn. Het cb zegt wachten tot hij 8 wkn is geweest en een kennis met ook een jonge baby zegt weer dat ze bij haar hebben gezegd dat je absoluut niet kunt overstappen voor 3 mnd.

Iemand ervaring mee?

Grtjs,
    Bubbles

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Zou zo min mogelijk van voeding wisselen.. waarom niet gewoon blijven geven tot je ook bijvoeding gaat geven?
    Anders heeft het ook geen zin gehad namelijk dat je het hebt gegegeven, want de darmpjes zijn pas met een maand of 6 volgroeid..

3. Murmel

Murmel VIP lid

Jan 7, 2007
    6,628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wij zijn hier na 6 maanden van Nutrilon HA 1 overgestapt naar Nutrilon Standaard 2. Gewoon op t moment dat ze toch sowieso al over moest gaan stappen qua voeding.

Maar waarom zou je uberhaupt nu al willen overstappen dan? Waarom heb je er dan in eerste instantie voor gekozen, als je nu al wilt overstappen?
    Ik zou het lekker blijven geven nu je kindje er al aan gewend is.

4. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Ja heb ik ook al aan zitten denken, om gewoon door te gaan tot bijvoeding. Nou ik wilde nu nog niet gaan overstappen. maar iedereen vraagt, hypo-allergeen... waarom? Jullie hebben toch geen extra risico's, wat een onzin, alleen maar duur uit voor niets etc. etc. Dan denk je tja.......

Niet dat ik daar alleen maar opaf ga maar hij is nogal hongerig en ik heb gehoord dat hypo-allergeen nog lichter verteerbaar is dus vraag ik me af of het dan ook minder lang vult zegmaar.... En als dit aanhoudt of erger wordt is er ook geen forte voeding in hypo-allergene variant.

Stel hij moet aan de forte voeding is die overstap dan niet groter dan wanneer je van standaard naar forte gaat? Omdat die weer anders zijn (langer vullen)?

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik ben ook begonnen met Nutrilon HA omdat het beste aansluit bij BV.
    Maar de borstvoeding kwam niet op gang en toen ben ik overgegaan op volledige flesvoeding.
    Van de kraamhulp en de verloskundige mocht ik toen ook meteen overgaan op de Nutrilon Standaart 1.
    Justin was toen 1,5 week oud en ik heb ik niet gemerkt dat hij hier last van gehad heeft....

Share This Page