hoe friso comfort onderweg bereiden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door angels, 7 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angels

angels Lid

30 okt 2006
    62
    0
    0
    Wij zijn ivm reflux en harde ontlasting overgestapt op de friso comfort, maar nu moet je deze met water dat net vd kook af is bereiden. Hoe doen jullie dat als je onderweg bent (bv in de stad)?

Ik moet namelijk naar de tandarts en de kleine moet mee omdat ik geen oppas heb, maar je zal net zien dat ze dan een flesje moet.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Als ik onderweg ben, doe ik het zelfde als dat ik met d enachtvoedingen deed. Ik maak een thermoskan vol kokend water en neem een flesje koudwater mee. Zodra ze gevoed moet worden meng ik het. Op een gegeven moment wist ik wel hoeveel heet water ik moest gebruiken als het al een aantal uur in de thermos gezeten had om toch de jusite temperatuur te krijgen van voeding.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Inderdaad: kokend water in een thermosfles en koud water in een andere fles. Doe de thermosfles wel redelijk vol want anders koelt het nog best snel af!

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier hetzelfde!

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    En anders hebben ze vast ook wel kokend water in de stad of bij de tandarts.
    Ik heb in de stad een keer bij V&D heet water gehaald bij de koffiebar en een bakje ijs om het daarna af te laten koelen ;).
    Handiger is een gedeelte kokend water, comfort erin en oplossen en dan koud erbij. Maar is even uitproberen hoe de verhouding moet zijn.

Inmiddels gebruiken we hier de Friso normaal weer (voor onderweg toch wel handiger).

6. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Je kunt ook je fles helemaal met gekookt water maken, dat hij is afgekoeld op het moment dat je hem moet geven.
    Anders hebben ze in de stad of waar je naartoe gaat ook vast wel een laagje gekookt water.

7. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik heb ook friso comfort gehad, en ik heb altijd de snelle bereidingswijze op het pak gevolgt, dus gedeelte koud gedeelte warm...
    als ik de stad in ging zorgde ik ervoor dat ik in de fles kokend water gooide en als ze dan de fles moest hebben dan was het water precies goed en mengde in de comfort (met een vork) in het water

werkte super

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hier ook een thermoskannetje en wat koud water...
    Iets minder als de helft water van de kook, poedertorentje uiteraard erin, even schudden ! En dan het koude water erbij... Weer ff schudden ;)
    En klaar is kees ! Vergeet je spuugdoekje niet :D

-x-

9. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Werkt dat even schudden bij jou Mama Mirella met comfort? Ik vind het echt k*t voeding. Ben ook blij dat we nu zijn overgestapt naar de gewone voeding (opvolgmelk). Vond die comfort altijd zo'n gedoe. Altijd gekookt water mee, altijd een vorkje mee. Schudden kon niet want dan was het net een milkshake waar ze kramp van kreeg met veel schuim. En je moest wel heeeeeeeeeeel goed roeren anders zat er weer een klontje vast in de speen en kreeg ze het er weer niet uit.
    Pffff en de normale is nog goedkoper ook :D

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Gek want even schudden/zwenken werkt hier prima. Ik doe het thuis dus ook met kokend water, poeder erbij, schudden, koud water erbij. En ik vind het zelfs handiger dan met een flessenwarmer oid bij gewone voeding

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hey !

Ik vind het verder ook rotvoeding :)
    Elke keer die klonten... Had van alles geprobeerd !
    Maar dat schudden werkt het beste.. Tegenwoordig hebben die flessen wel een functie waarbij het lucht weggaat ! En de schuimlaag drinken ze toch niet op !
    Ik ben nu aan het overstappen op de standaard, zodat ik met opvolgmelk dalijk weer de standaard kan geven... Volgens mij kan Damani dat goed hebben !

-x-x-x-

Deel Deze Pagina