onverzadigbaar..herkent iemand dit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kim1980, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1980

kim1980 Lid

15 sep 2007
    29
    0
    0
    Mijn zoon is nu 5 weken oud en zit op 7 a 8 voedingen! Hij krijgt flesjes van 125 ml en hij krijgt wisselend hele flessen forte en half om half. Maar ookal krijgt hij forte hij is nooit echt tevreden na een fles en komt soms na een forte fles krap na 2 1/2 ur weer voor een voeding. Meestal gaat hij huilen na een fles dat het alweer op is en gaat zeker niet slapen. Overdag slaapt hij nauwelijks.
    Wat moet ik hier nou mee? Heel af en toe zit er wel ineens 4 uur tussen,maar de voeding erna lijkt ie het wel in te willen halen en komt hij were heel kort op elkaar. Herkent iemand dit?
    Moet wel even melden dat het een flinke knul is van 5130 gram en 58 cm lang!

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    kun je niet volledig overgaan op de forte?
    Loopt de fles niet te snel? Als je kindje er 20 minuten over doet, voelt hij zich veel verzadiger dan bv 10 minuten...

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij zo'n honger lijkt te hebben, kun je dan niet helemaal over op forte?
    C was wel wat weekjes ouder, maar met hem zijn we ook overgegaan naar forte, en nog iets later ook nog Johannesbroodpitmeel erbij omdat hij nog meer honger had.
    We hebben eerst ook nog wat andere dingen geprobeerd: kleinere speen op de fles, de fopspeen na de fles, meer water in de fles zonder extra podeer, flesje water tussendoor. Om uit te sluiten dat het zijn zuigbehoefte was.

Maar ik heb ook eens iets gehoord "verborgen reflux". Kindjes drinken dan graag, omdat het helpt het maagzuur beneden te houden. Daar weet ik verder niet zoveel van, maar je zou eens op internet rond kunnen neuzen.. En dan zou een flesje water ook moeten helpen..

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik gaf Kian Friso extra. Hij was ook zo hongerig.

5. kim1980

kim1980 Lid

15 sep 2007
    29
    0
    0
    Ik ga inderdaad maar helemaal over op forte,kijken hoe dat gaat. En ja,hij drinkt zijn fles veelste snel leeg in 10 min,maar ik heb al de kleinste speen van difrax (is de 1 van avent kleiner?)Ik probeer ook zoveelmogelijk tijd te rekken met de fles,maar soms heeft hij zo'n honger dat hij het niet pikt dat ik de fles weghaal en gaat dan brullen..en daar krijgt hij dan weer kramp van door het teveel lucht inzuigen.
    Ik heb ook opgezocht van die verborgen reflux,maar dan zou hij oeten spugen en dat doet hij eigelijk nooit.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De 1 van Avent is een stuk kleiner dan die van Difrax. Ik denk dat de 2 speen van Avent ongeveer vergelijkbaar is. Jelle heeft tot ongeveer 4 maanden uit de 1 speen gedronken. Pas toen hij langer dan een kwartier over een fles ging doen ben ik overgegaan naar de 2 Speen van Avent.

Ik zou dan eerst een andere fles proberen, van alleen Forte kunnen ze vaak zo moeilijk poepen.. Zit je daar weer mee...

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Weet even niet hoeveel ze met dat gewicht mogen per keer, maar kun je niet proberen om de flessen iets op te hogen? Dan worden het er waarschijnlijk vanzelf minder per dag..

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Dan hoeft hij niet te spugen, daarom heet het verborgen reflux.
    Mijn kleintje heeft dat ook, hij moest wel regelmatig kokhalzen en heftig slikken. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is.

9. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    overigens beleefd hij rond deze tijd ook zijn 1e sprongetje....

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik ben niet zo thuis in de kv, dus misschien begrijp ik daarom niet wat het probleem nu precies is? Vind je dat hij vaak komt voor een voeding?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    @kim: spugen doen ze juist niet bij verborgen reflux. Jesper heeft het ook en hij komt/kwam ook altijd na 2,5 uur weer voor zijn flesje, gaven we die niet, dan ging hij krijzen! Sinds we de voeding verdikken slaapt hij beter overdag en laat hij meer tijd tussen de voedingen zitten. Nog niet altijd veel, maar hij is ook gewoon een hongerlapje denk ik.

Ik zeg natuurlijk niet dat je kindje ook verborgen reflux heeft, maar dat heeft dus niet altijd met spugen te maken.

Jesper slikte het ook terug, dat kon je heel duidelijk horen. Hij had heel vaak de hik en sliep heel erg slecht overdag. Standaard na 3 kwartier wakker en krijzen. Nu wordt hij nog weleens na 3 kwartier alweer wakker, maar dan is hij wel vaak ontspannen.

Succes!

12. kim1980

kim1980 Lid

15 sep 2007
    29
    0
    0
    Ik had juist gelezen op internet dat 1 van de symptomen spugen en kokhalzen was,maar dat doet hij niet. Hij heeft wel heel vaak de hik! En slaapt ook nauwelijks overdag.
    Hoe kan ik dit laten checken? Bij de huisarts?
    Ik geef nu hele forte flessen en er zit erg veel verschil in de tijd ertussen. Soms is het 4 uur en dan weer 2 1/2 uur.

13. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    lijkt mij ook wel erg veel op een sprongetje lijken meid!

14. kim1980

kim1980 Lid

15 sep 2007
    29
    0
    0
    Ja, ik denk ook wel dat dat het zou kunnen zijn. Maar nou heb ik vanmiddag een nieuwe speen gekocht voor op de fles, had al mn hoop daarop gevestigd dat hij nu niet eer zo snel zijn fles zou kunnen leegdrinken,maar helaas. Zelfs met speen 1 van avent trekt hij hem in 10 min leeg. Dan probeer ik nog tussendoor te stoppen,maar dan begint hij meteen te krijsen.
    Is er misschien nog een speen die nog kleiner is? Of heeft iemand anders nog tip om te rekken met de fles?

15. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Leander drinkt eigenlijk ook maar flesjes van 100 ML per keer.
    Soms wat meer maar dat is dan tussen 100 en 125 ML.
    Hij is echter heel tevreden na een fles en valt eigenlijk als een blok in slaap.
    Komt omdat hij merendeel maar 100 ML drinkt eerder dan de 4 uur.
    Leander is ook een grote vent dus heeft toch zijn voeding nodig.
    Dus komt dan ook wel na 2,5 uur om te vragen om voeding.
    Tja ik accepteer het maar omdat hij er wel tevreden mee lijkt.
    Maak mij ook geen zorgen er over de tijd komt dat hij wel meer drinken gaat.
    Hoop dat je ventje geen verborgen refluxen heeft.
    Succes.

16. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    en anders 6 flessen van 150 dan?

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Kim, misschien kan je eens met het CB overleggen?
    Ik weet niet of het wat is, maar je zou de voeding misschien dikker kunnen maken door er nutriton (johannesbroodpitmeel) aan toe te voegen, dan kan hij het misschien niet zo snel drinken en zal hij zich meer verzadigd voelen.
    Als het (verborgen) reflux is zou het daar volgens mij ook voor kunnen helpen, want het maakt de voeding dikker en dan loopt het minder makkelijk terug de slokdarm in.

18. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    ik gebruikte ook de 1 speen van avent maar daar dronk florian de fles binnen 10 minuten mee leeg. toen heb ik een bfree fles aangeschaft en daarmee doet hij gemiddeld 25 minuten over een fles. het is een fles waarbij de lucht in fles blijft circuleren en florian drinkt nu veel rustiger. wel een dure fles, maar bij ons werkt hij goed. waardoor het komt dat hij langzamer drinkt weet ik niet, maar het werkt wel. :D

19. kim1980

kim1980 Lid

15 sep 2007
    29
    0
    0
    Het heeft zich vanzelf opgelost. We zijn helemaal over op de forte en na een tijdje teveel te willen hebben, heeft hij nu ineens een schema. Hij had blijkbaar echt een groeispuurt. Hij slaapt ook sinds de kerst de hele nacht door. Savonds om 11 uur laatste fles naar bed en wordt dat om 8 uur weer wakker. Perfect! En hij heeft nog maar 5 soms 6 voedingen overdag. Dus iedereen bedankt,maar het is opgelost!

20. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik heb geen tip om te rekken. Misschien doe hij er wel wat langer over als je het ventiel van de difrax fles heel stevig dicht draait. Het zou dan wat zwaarder voor hem moeten worden.

Deel Deze Pagina