voedingsschema bij kind dat tot 8.30 u slaapt?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Natasja2, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Tja er is een verschil tussen mogen en moeten. Jasmijn wilde echt niets drinken om de 4 uur. Ze spuugde de speen zo weer uit. Om de 5 uur dronk ze juist heel goed, maar dan kwam ik dus niet meer uit met 5 voedingen. Zo ben ik dus over gegaan op 4 voedingen en daar groeit ook goed van. Heb dus absoluut geen spijt dat ze bij 3 maanden al op vier voedingen zatg. Ik heb zo weer een vrolijk meisje terug. En het fruithapje ben ik idd mee begonnen toen ze 4 mnd was, dus dat is nu een week geleden.

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb het gisteren eens helemaal aan Dax overgelaten en ben maar op 5 flessen uitgekomen! Normaal krijgt hij er 7, hij is nu 6,5 week oud. Zijn schema was gisteren
    7.30
    12.45
    16.30
    20.00
    23.45 (wakker gemaakt)
    Omdat ik maar op 5 flessen uitkwam ipv 7 heb ik in de laatste 2 flessen meer voeding gedaan. Normaal krijgt hij ongeveer 130 cc, heb in de voorlaatste 160 cc gedaan en in de laatste 180 cc. Dat dronk hij helemaal op zonder aarzeling.

Dat vraag ik me dus af, kan dat kwaad als je in de laatste fles meer doet (zolang hij niet over zijn max.totaal gaat)? Ik heb wel eens begrepen dat dat ook het doorslapen stimuleert. Dax heeft nu 2 nachten doorgeslapen maar dat heeft hij al eerder eens gedaan dus denk niet dat dat structureel is.

Weet iemand of dat kwaad kan om dus meer in de laatste fles te doen? Hij heeft niet eens een mondje melk of zo teruggegeven erna dus zijn maagje schijnt het toch aan te kunnen.

3. Ik weet niet of het kwaad kan, maar als hij normaal 130 drinkt en je geeft dan ineens de laatste 50cc meer.. kan je dan niet de laatste drie flessen 150 geven? Dan kom je op hetzelfde uit qua cc's en verdeel je het beter. Als je zoontje doorslaapt, slaapt hij toch wel door, zo niet, is hij er niet aan toe. Volgens mij maakt het niets uit voor wat betreft de hoeveelheid van de laatste fles. Er zijn ook moeders die in de laatste fles nutrix doen en hun kindje slaapt er nog niet van door, dus volgens mij maakt de hoeveelheid niets uit voor het doorslapen.. ik vind het verschil alleen wel groot tussen 130cc en 180cc... maar dat is mijn mening hoor..

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja daar ben ik het wel mee eens. Misschien inderdaad een beter idee om het over meer flessen te verdelen. Ik moet me ook niet blind staren op die baby's die op tijd naar bed gaan 's avonds en dan ook nog de hele nacht doorslapen... Maar ja dat chronische slaaptekort he.... :pale:

5. ik blijft even meelezen ;)

6. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    probeer totdat je kleintje 3 maanden is maar max 10 uur tussen de voedingen te laten zitten in de nacht, anders daalt de bloedsuikerspiegel te veel! Dit heb ik als advies gekregen van de CB.. Susenna kon namelijk rustig 16 uur slapen.. en dat heb ik toen even na gevraagt.. je rekent na 3 maanden 1 uur doorslapen per pond! dus Susenna weegt nu 12.5 ond en mag nu dus 12.5 uur slapen.. alleen dat is voor ons niet handig, want dan eet ze heel weinig, ivm dat er dan te weinig uren tussen de voeding zit!

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Misschien de laatste fles voeding voor hongerige baby's geven?

Deel Deze Pagina