Met Pepti gaat het beter, maar klachten blijven. Dan maar Nutramigen???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door shampoo, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze meid krijgt nu 3 weken Pepti. Het gaat best goed met haar, ze huilt (krijst) minder, slaapt beter, maar sommige klachten blijven. Ze heeft nog steeds een rode, schilferige huid bij haar ogen en haar windjes liegen er niet om... de hele kamer is vergeven van de stank. Ook blijft ze een heel onregelmatige stoelgang houden. Soms 3 dagen niet, dan 2 keer op een dag. De ontlasting is nog erg dun/ waterig en geel. Reflux vermindert niet.
    Nu zei de kinderarts dat eventueel Nutramigen ook zou kunnen. Maar dan zou ik wéér over moeten stappen op een andere voeding (nummer 5 in 2 en halve maand)

Wie heeft er met Pepti ook redelijke ervaringen, maar vind Nutramigen toch beter? Waar merkte je dat aan?

Hoop dat iemand mij kan helpen!
    Groetjes shampoo

2. wolly

wolly Niet meer actief

#2 wolly, 18 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jun 2009
    Hoi shampoo

Ik zou ff afwachten nog en nog even aankijken.
    Je schrijft dat dit de 5e voeding al is in 2,5 maand tijd.
    Het lichaampje moet steeds weer wennen aan de volgende "nieuwe" voeding dus die kan nu ff van slag zijn.
    En vooral omdat ze nog heel jong is en de darmpjes nog goed moeten rijpen.

Ik heb voor Jayden ook de Nutramigen gehad een paar maanden lang, eerst ging het hartstikke goed maar merkte later opnieuw dat hij toch nog ergens last van had ben sinds kort overgestapt op de Neocate voeding en dat werkt echt wonderbaarlijk.
    Nu ik mijn zoontje zie lijken alle klachten nu over te zijn, hij slaapt nu overdag goed en eerder sliep hij soms nog geen uur en nu gaat hij om de 2 uur ongeveer naar bed en slaap snel in.

Mijn zoontje heeft ook reflux en heeft er Zantac en Gaviscon voor en dat gaat prima, soms nog moeilijke dagen maar over het algemeen gaat het goed.
    Gebruikt jou dochtertje ook iets voor de Reflux?

Liefs wolly

3. Ik heb geen ervaringen met Pepti, maar ons meisje deed het (na verschillende voedingen tegen reflux uitgeprobeerd te hebben) goed op Nutramigen. Maar alleen met voeding waren we er niet. Fenna kreeg ook medicijnen tegen het opkomende zuur en om haar slokdarm te beschermen. Krijgt jouw kindje ook medicijnen of zijn jullie alleen met voeding aan de gang? (oh zie dat die vraag hierboven ook al gesteld is ;) )

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, ze krijgt medicijnen. Losec. Het is de vierde voeding. Als ik zou overstappen op nutramigen dan zou het nummer 5 zijn. Ik vind het lastig hoor. Misschien maar snel weer een afspraak maken met ka...

5. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Liam krijgt oowk pepti sinds 2.5 maand en blijft de zelfde symtomen houden die jij oowk benoemd,, volgens de ka was dit normaal,, hij heeft voor zijn reflux nutriton door de fles heen omdat hij op medicijnen nog slechter reageerde vooral op losec,,
    Ik zou niet gelijk gaan veranderen, eerst even laten wennen aan deze voeding en van pepti gaan ze ook heel erg scheten en voor het niet ontlasting ( Liam heeft ook soms een week niet ) maiskiemolie door de fles heen doen ( theelepel ) dit raadde ze in het ziekenhuis aan,,
    Liam zit nu op 4 theelepels en heeft nog 2 a 3 dagen nodig voordat er wat komt,,

Liefs

6. wolly

wolly Niet meer actief

Een afspraak met de kinderarts is een goed plan.
    Miss dat de arts jullie dan verder kan helpen.

Maar na mijn mening, als ik dan kijk naar mijn zoontje, zou ik het nog ff aan kijken met de voeding wat je nu gebruikt.
    De darmpjes moeten flink wennen aan de voeding en dat kan soms wel ff duren vandaar miss ook de wisselende en stinkende en dunne ontlasing.

Je schreef ook dat de Reflux niet minder werd, ik weet niet hoelang ze al iets voor de reflux krijgt anders zou ik daar ook eens na laten kijken, kan ook zijn dat ze door de Reflux ook een aantal klachten niet verdwijnen.

Veel sterkte met je meisje en hopelijk wordt er iets gevonden, ik weet namelijk wat het is ik heb bijna 6 maanden met Jayden geworsteld voor dat we eruit waren.

Liefs wolly

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Dankje... ik hoop ook echt dat we nu eens op de goede weg zijn. elke keer denken we het gevonden te hebben, gaat het heel even goed en dan weer mis.
    Ze heeft voor de reflux nutriton, losec, haar bedje staat scheef, maar wanneer ze plat ligt blijven er straaltjes met zuur uit haar mond lopen. In de box, op het aankleedkussen.

Pff, het valt soms niet mee...

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Misschien nog anderen? :(

9. wolly

wolly Niet meer actief

Ik snap je helemaal, met Jayden heb ik dat ook zelfs nog als de volgende voeding er weer aan komt wil hij nog wel eens spugen en ruikt dan ook nog zuur.
    Maar hij heeft er verder geen last van dat het omhoog komt het brand volgens mij niet meer in zijn slokdarm.

En het valt zeker niet mee, veel sterkte hopelijk komt er snel een beetje rust.

Liefs wolly

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Anaïs heeft ook reflux en heeft een tijd lang pepti (+nutriton) gebruikt, maar dat alleen omdat er aan koemelkallergie werd gedacht.
    Toen heb ik een provocatietest gedaan en hier is uit gebleken dat ze naar alle waarschijnlijkheid geen Koemelkallergie heeft.
    Ik gebruik nu Anti reflux voeding(Nutrilon AR) en ze spuugt nog steeds regelmatig en d'r ontlasting is zeer onregelmatig.
    Maar voor de rest doet ze het hartstikke goed.
    Ze krijgt Nexium als zuurremmer en daar lijkt ze het heel goed op te doen.(Losec werkte ook hier niet goed)

Ik denk dat het misschien niet in de voeding ligt maar aan bijv te weinig nutriton of verkeerde medicatie.

Mijn advies is dus nog even door te gaan met de pepti.

11. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Hi shampoo,

Bij onze dochter zijn we met 6 weken overgestapt op pepti dit sloeg volgens ons onvoldoende aan ( na een week)
    Daarnaast zijn we zantac gaan gebruiken ivm verborgen reflux sinds we dit gebruiken gaat het echt helemaal super

Ik zou dus nog niet stoppen met Pepti en misschien ook zantac vragen aan de arts.

O'ja de ontlasting is hier ook erg onregelmatig 1X per 3 dagen en het is groen en stinken!!!!!!

We gebruiken nu alles alweer zo'n week of 7 en we hebben werkelijk een heel ander meisje....

Ze huilt bijna niet meer echt genieten dus.

Deel Deze Pagina