Mijn zoontje van bijna 10 maanden heeft nu het volgende voedingsschema: 6.30 180+6 met wat bambix 8+ schepjes (papfles) 9.30 fruit 12.00 twee bruine boterhammen met beleg en uurtje later 180+6 opvolgmelk 14/15 tussendoortje zoals rijstwafel, krentenbol, soepstengel, fruit cracker etc. 17.30 avondeten (150-200 gram) 19.00 fles 180+6 Verder krijgt hij door de dag heen nog water/slappe thee of diksap maar daar drinkt hij nog maar weinig van (paar slokjes) Zijn melk drinkt hij wisselend. Meestal laat hij een beetje staan van zijn middagfles maar verder gaan ze bijna altijd op. Hij is volgens de curve net iets onder het gemiddelde en is een druk bewegelijk mannetje. Nu vraag ik mij af tot welke leeftijd je nog 3 flessen mag/kan geven? Is dat nog goed op deze leeftijd of ga ik al een fles ''laten vallen?'' Ik vind dat een beetje ''eng'' omdat hij zo weinig anders wil drinken.
Hallo, Dankjewel voor je bericht. Voor een kindje van 10 maanden zijn 3 flessen van 180cc met 6 schepjes opvolgmelk een mooie hoeveelheid. Tot de leeftijd van 1 jaar adviseren we 500-600ml opvolgmelk, het is dus helemaal niet erg dat je nog niet de stap naar 2 flessen gemaakt hebt. Blijf overigens wel oefenen met water, thee of diksap. Zo leert je zoontje deze smaken vanzelf kennen, en drinkt hij vast en zeker binnenkort ook andere dranken een stuk beter. Groetjes Leonie Nutricia voor jou