Voedingsschema borstgevoede baby, 5 maand oud

Discussie in 'Voeding' gestart door stompie, 26 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stompie

stompie Nieuw lid

26 feb 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

De kleine man hier in huis is net vijf maanden oud, maar totaal uitgekeken op borstvoeding. Ik heb nu onderstaande voedingsschema:

tussen 7.00-8.00 uur borstvoeding
    rond 10.00 uur 150 gram fruit
    tussen 12.00-13.00 uur 100 cc pap (met een lepeltje gegeven) van afgekolfde borstvoeding met haverpapje, daarna borstvoeding
    na het middagslaapje (afhankelijk hoe laat hij wakker wordt, als dit na 17.00 uur is niet meer) een stukje komkommer, tomaatjes of advocado
    rond 18.00 uur 150 gram groente/aardappelen/pasta
    tussen 19.00-19.30 uur 300 cc pap van afgekolfde borstvoeding en 6 schepjes rijstebloem. Daarna gaat hij naar bed.

Wat is nu verstandig op te doen? En hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel voldoende voeding binnen krijgt? In de ochtend en middag meer pap geven?

Bedankt alvast voor de tips en het mee denken

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 26 feb 2016
    Laatst bewerkt: 26 feb 2016
    Je kindje is niet zozeer uitgekeken op borstvoeding. Daar is ie echt nog veel te jong voor. Je zit in de bekende 4 maanden dip.
    In deze periode gebeurd er veel voor je baby qua ontwikkeling. Alles is eigenlijk leuker dan drinken. Kort drinken, veel wegdraaien, klooien aan de borst...
    Of opeens weer voor een nachtvoeding komen. Lees de topics er maar eens op na
    Wil je niet blijven voeden maar op de fles over? Dan ga je meer vaste voeding geven en flessen.
    Wil je wel blijven voeden? Dan is het echt een kwestie van borst prioriteit geven. Dus vaak aanleggen, en ook eerst aanleggen, dan bijvoeding. Je geeft, zeker voor een borst baby, nu al heel veel bijvoeding. Ik weet ook niet waarom je denkt dat hij niet genoeg binnen krijgt? Het is namelijk meer dan voldoende. Eigenlijk dus best veel al....pap, fruit, groente, rijstebloem,tussendoortjes..Of bedoel je melk?
    Logisch dat hij, zeker tijdens deze periode,de borst niet zo boeiend vind. Ga je nog meer pap geven, dan vult zijn maagje met iets anders dan melk rechtstreeks bij jou gedronken.

Kortom, doe wat best voor jou voelt. Maar je kan gewoon blijven voeden, door het even anders aan te pakken.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wat mijn voorgangster zegt, maar ik denk dat hij veel te veel bijvoeding krijgt. Vooral al die pap. 300cc voordat hij naar bed gaat?? :$

Waarom geef je hem eigenlijk pap en geen bv ( live?).
    Ik zou die middag pap en avond pap vervangen door live bv of gekolfde melk

Mijn dl is 8 mnd en krijgt het volgende

Bij wakker worden bv
    Rond 10 uur fruit 1 stuk
    Rond 11 bv en dan naar bed
    Als ze wakker wordt een slokje bv
    1 boterham
    Rond 15 uur bv en dan naar bed
    Als ze wakker wordt een slokje bv
    Ergens tussendoor soms een rijstwafel
    S avonds groent en pasta of rijst ( aardappel is ze niet dol op)
    Na het eten een slokje bv
    Rond 20uur gaat ze naar bed en dan voed ik haar in slaap.

Ik vind dat ze te weinig bv drinkt, maar meer wil ze niet dus ik moet het ermee doen.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ts, ik lees in je schema ook maar 4 soms 3 borstmomenten,
    waarvan 1 soms 2 momenten van zelf voeden.
    Dat is echt heel weinig, zeker als je het afzet tegen de grote hoeveelheid bijvoeding.
    Dus wellicht is je productie daardoor ook niet helemaal top meer.

De hoeveelheid pap was me nog niet opgevallen, maar ik neem toch bijna aan dat 300cc een typefout is? Qua hoeveelheid?:$

Deel Deze Pagina