Hoi meiden Bij ons laatste bezoek aan het csbureau (met 6 maanden) heb ik een schema mee gehad met de richtlijnen voor de voeding tm 11 maanden( dan moeten we weer terug). Nu ben ik met de verhuizing dat schema kwijt! Er stond echt heel duidelijk op per maand wat ze mogen hebben en ook de hoeveelheid(minimale) melk etc, Iemand zo'n schema? Thanks!
Hier moeten we zelfs met 7,5 maanden terug (en dan met 9 en dan met 11). Maar ik heb met 6 maanden alleen zo'n sullig foldertje gehad over de bijvoeding. Helemaal geen handige lijst (die ik wel graag zou willen hebben)
Kind & Gezin - Wat mag ik op welke leeftijd geven Dit is van KindenGezin in België. Miss kun je daar ook wat vinden over de hoeveelheid cc's minimaal..
En gewoon even je cb bellen of ze het even opsturen? Dan heb je gewoon je 'eigen' lijstje weer terug. Cb is overigens geen moeten hoor maar mogen !
als ik ze bel krijg ik zo'n callcenter aan de lijn. kunnen het niet opsturen dus en even naar inloop spreekuur is nu wat lastig zitten midden in verhuizing. ik weet dat het cb geen moet is hoor
Zo een callcenter gebeuren is idd niet erg handig! En tja las 3x onder elkaar moeten, vandaar die reactie !
@Nina, ik weet niet of je ook zo'n boekje hebt van het cb, waarin ze gewicht en lengte enzo noteren. In die van ons (groeigids) staat het als volgt beschreven: 6-7 maanden: *ongeveer 3 keer borstvoeding of kunstvoeding *indien gewenst 1x pap van rijstebloem met opvolgmelk *1 fijngemaakte hap van fruit *korstjes of stukjes lichtbruin brood *1 warme maaltijd: groente met aardappel of gemalen rijst. 7-9 maanden: *ongeveer 2 keer borstvoeding of kunstvoeding *1 keer pap van tarwebloem of andere granen met opvolgmelk *1 broodmaaltijd met lichtbruin brood, weinig margarine en dun beleg *1 fruithap *1 warme maaltijd die geleidelijk aan wordt uitgebreid met vlees, vis, kip of ei Vanaf 9 maanden: *2 broodmaaltijden (of 1 keer pap en 1 keer brood) *1 fruithap tussendoor *1 warme maaltijd (steeds verder opbouwen) *Als drinken kunt u tussendoor water, verdund vruchtensap of (lauwe) vruchtenthee geven. Maak er geen punt van als uw kind hier weinig van drinkt. Het heeft dan geen dorst.
Léonie zit nu op 3 flessen maar heeft vanmorgen voor het eerst pap met een lepeltje gehad. CB had het vorige week ook over het op termijn weglaten van de laatste fles (bij ons 8 uur) of het niet uitmaken dat ze daar weinig van drinkt. Snap het nu beter nu je bovenstaand hebt getypt. Alhoewel we onze eigen koers varen vind ik het wel fijn om bevestiging te lezen. Dank je daarvoor dus!
@Mnq, graag gedaan. Wat voor pap heb je gegeven als ik vragen mag? Ik hoop dat TS er ook wat aan heeft.