maximale hoeveelheid flesvoeding en geen bijvoeding willen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door oxbow, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Sorry ben ik weer met een vraag.

Onze kleine meid is steeds zo aan het rommelen met haar voeding.
    Het ene moment drinkt ze 3x per dag 180+6 en 2 keer 150+5 en wil ze 's avonds laat of 's nachts ook nog een fles dan komt ze dus dicht bij het maximale.
    Dan heeft ze weer een periode dat ze 5 keer 120+4 drinkt en ook weinig fruit.
    Nu is ze net ziek geweest en was afgevallen.
    Ze weigert nu fruit en groente (die wilde ze zo en zo al niet).
    Maar ze drinkt nu dus die 3x 180+6 en 3 x150+5 en eigenlijk heeft ze hier nog niet genoeg aan.

Soms weet ik gewoon niet wat ik hier mee aan moet want ze heeft haar bijvoeding nu toch wel nodig lijkt mij, maar dat wil ze dus niet, het is echt brullen krijsen weg draaien en ook geen tijd hebben om te eten omdat ze alles ziet.
    Maar ze zit dus over de maximale hoeveelheid en ze zou dus gewoon om de 4 uur moeten kunnen komen maar dat lukt dus niet.

Nu las ik ergens dat je dan beter nog nummer 1 kan geven ipv nummer 2 (6-10 maanden), is dit ook zo?

het kan dus best zijn dat ze volgende week weer minder gaat drinken

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Oxbow,

Je hebt aangegeven dat zij ziek is geweest, is zij volledig hersteld? Anders zou ik toch even langs jouw huisarts gaan. Wellicht zijn haar amandelen iets vergroot, waardoor zij niet wil slikken. Of misschien heeft zij last van oortjes of tandjes?

Het ene kindje is hongeriger dan het andere kindje. Blijf haar de groente en fruit aanbieden, waarschijnlijk moet zij hier nog erg aan wennen. Het is niet erg als zij een dag minder goed eet. Voor haar flesjes zou ik 5x 180 ml/ 6 geeft adviseren. Je kunt rijstbloem aan haar laatste flesje toevoegen.

Groet,
    Anne

Groet,
    Anne

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Normaal is het geen grote eter en krijgt ze flessen van 150+5 vrijwel niet op en drinkt ze 6 x 120/130, maar nu nadat ze ziek geweest is wil ze vooral vandaag om de 2,5 a3 uur en het liefst 180+6.
    Ik heb dat terug geschroeft naar 150+5, maar als het op is is ze heel boos en komt ze na 2,5 uur al weer.

Vanmorgen heeft ze wel weer fruit op, dus we zijn weer op weg na het eten van bijvoeding.
    We bieden dit ook iedere keer gewoon aan, maar het gaat erg moeizaam.

Het nadeel is dat ze eigenlijk te licht is voor haar leeftijd 8 maanden en bijna 6600 gram (al zal dat nu na 3 dagen heel veel willen drinken wel meer zijn) en dat ze dus weer afgevallen was ipv aangekomen.
    Over 5 weken moet ze een pittige operatie ondergaan en wat dat betreft heb ik zoiets van je mag best wat reserves opbouwen, maar zoals ze nu drinkt komt ze over het maximale heen.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Oxbow,

Ik zou in jullie geval toch even contact op nemen met het consultatiebureau of arts.

Dit aangezien jij schrijft dat zij en te licht is en een operatie moet ondergaan. Het cb en de arts zijn op de hoogte van haar medisch dossier en groeicurve en kunnen daarom een beter advies uitbrengen.

Groet,
    Anne

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

het cb weet het ook niet wat ze ermee aan moeten, omdat ze laatst weer slecht dronk wilde ze kijken of fantamel wat voor haar zou zijn, maar nu drinkt ze weer zo goed dat ik verwacht dat ze nu wel weer gaat groeien.

De ka zit hier in de regio en ze wordt straks in Rotterdam geopereerd, maar die maakt niets van haar gewicht en van het niet willen eten, we mogen het niet aandringen van hem.
    Heb nu wel een second opinio in rotterdam aangevraagd, dus dat wachten we af.

Ik probeer op de hoeveelheid van 5 x 180 te blijven met haar en niet er over heen te gaan en als het zo blijft met drinken wel weer in contact met het cb.

Bedankt voor je advies en je reactie

Deel Deze Pagina