Hallo, Ons meisje (6,5 week) lijkt erg hongerig en ik weet niet zo goed wat (en of) ik er iets aan moet doen. Tot gister kreeg ze 5 flessen per dag van ongeveer 135 a 140 ml (soms ook wel eens een flesje van 150 ipv 135 als ze echt te hongerig bleek) + 1 nachtflesje met zo'n 90 ml. Op het nachtflesje na had ze haar flessen altijd binnen 10 a 15 minuutjes leeg wanneer we haar dwongen om een korte pauze voor een boertje te nemen (deden we dat niet, dan schrokte ze ze soms binnen 5 minuten al op!). Omdat ik het idee had dat de 140 niet genoeg meer is voor haar en de nachtvoeding om 2.00u de enige is waarbij ze wel eens in slaap viel zijn we sinds gister maar eens gestopt met die nachtvoeding, zodat ze overdag meer mag (5x 170 ml). Dit is ons ook aangeraden door het cb. Echter ook de 170 ml zet onze kleine schrok-opje binnen een kwartier weg en daarna lijkt ze nog steeds erg hongerig (begint gelijk te huilen als ze merkt dat de fles leeg is). Ook lijkt het gat tussen de laatste avondvoeding (22.30) en de ochtendvoeding (5.30) te groot voor haar, maar deze wil ik liever niet kleiner maken omdat de gaten overdag dan groter worden (uitgaande van 5 flessen) en ze 4 uur tussen flessen al veel vindt. Mijn vraag is dus wat kunnen we het beste doen? Moeten we zo doorgaan als we nu doen of moet ik haar af en toe toch nog wat extra's toestoppen? We gebruiken al de speen met het kleinste gaatje en de Nutrilon voor hongerige baby's. Ook bieden we haar altijd een speentje aan als ze huilt. Soms neemt ze deze aan en helpt het, maar vaak genoeg spuugt ze hem meteen weer uit. Verder is ons meisje nu bijna 5 kilo en ongeveer 52 cm (een kleine mollige baby dus). Ze was wel wat klein en dun bij haar geboorte, kan het zijn dat ze daar nog steeds voor aan het compenseren is (hoewel ze nu niet bepaald dun meer is )? Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt!
Hoi! Ik denk dat je dochtertje, doordat zij zo snel drinkt, sneller ontevreden is. Baby's moeten ongeveer 15 minuten zuigen om goed verzadigd te raken. Je kan een andere fles/ kleiner speentje kiezen of de voeding iets dikker maken met nutriton, zodat ze 15-20 minuten bezig is met een fles. Jullie mogen haar altijd tussendoor wat extra lauwwarm water aanbieden (ongeveer 10-20 ml) of dit extra bij de fles doen als ze dit opdrinkt. Wanneer ze 5 kg is, dan mag ze over op 5 flessen van 180/6 schepjes. Dit is wel de maximale hoeveelheid flesvoeding tot 6 maanden. Groetjes Linda