Ik ben vast niet de enigste moeder die hier tegenaan loopt. Zodra ik mijn dochter een boterham met worst of kaas geef worden alle stukje worst/kaas eraf gepikt en weigert ze het brood. Brood besmeert met iets eet ze wel maar ik wil dat ze niet alleen maar smeerbare soorten op haar brood krijgt. Gevoerd worden is absoluut geen optie, dit weigert ze. Iemand een suggestie?
ik weet niet hoe oud je dochter is, maar ik heb een aantal jaar met o.a. moeilijke eters gewerkt, en wat vrijwel altijd werkt is de boterhammen die ze weigert iedere maaltijd opnieuw aanbieden. dus als de de worst heeft gegeten en de boterhammen weigert, haal je ze weg en biedt je ze volgende maaltijd weer aan. tussendoor kun je het gewone schema volgen, dus af en toe wat anders mag best. als dat niet teveel is krijgt ze vanzelf honger en eet ze de boterhammen wel. het hangt alleen van haar leeftijd en van haar karakter af hoelang het duurt. ik heb weleens een kind gehad die het na 2 maaltijden doorhad, maar ook weleens een kind bij wie het 2 weken duurde. het werkt natuurlijk niet als je dochter echt geen brood lust, maar aangezien ze het met ander beleg wel eet zal dat het probleem niet zijn.
Meneertje hier doet dat soms ook. We zeggen vaak tegen hem: ook de broodjes. En soms geven we die erbij, of we geven hem een stukje aan waar nog beleg op zit. Meestal gaat het aardig op die manier, al zet hij het soms op een brullen als hij het even niet zelf mag doen. Hij krijgt sowieso géén volgende boterham als er nog kale broodjes op zijn bord liggen, dus als hij meer wil moet hij die eerst opeten. Meestal blijven er een paar stukjes zonder beleg liggen, nou ja, dat is dan maar zo... En als ik denk: nu moet je echt even een hele boterham eten, dan krijgt hij er een met gesmeerd beleg.
Madame is 13 maanden. En brood lust ze prima hoor, dat is het niet. Mevrouw gaat gewoon voor het lekkere. Verder is ze overigens een veelvraat en een alles eter
boter erop, twee boterhammen op elkaar en aanduwen. verder erbij blijven en meteen streng zijn als ze het weer doen. (eten afpakken) na een tijdje leren ze het dan af.
Hier ook zo een.. Maar hij eet het brood wel op. Hij weet inmiddels wel dat hij niks anders krijgt als hij niet een paar stukjes brood (met/zonder beleg) heeft gegeten. En meestal kies ik toch nog voor plakkerig/smeerbaar beleg. Nu net boterhamworst gekocht. Eens kijken of hij dat misschien met brood gaat eten.