20 mnd ineens niet meer doorslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SammyftSierra, May 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SammyftSierra

Sep 9, 2012
    39
    0
    0
    nieuw vennep
    Hallo allemaal

Mijn dochter van nu 20 mnd was altijd een super slaapster
    Je legde haat op bedje en zei welterusten tot morgen hou van je en ze ging lief slapen.. maar nu is ze ( noodgedwongen)
    Naar een andere en grotere crèche gegaan en nu is ze om de 3 kwartier wakker en dan is het echt gillen en schreeuwen.. ook moet ik bij dr blijven tot ze in slaap gevallen is... het duurt
    Nu al 3,5 maand.. Uiteindelijk als t na 1 uur is snacht neem ik
    Dr mee naar mijn bed omdat ik ook wil slapen en dan slaapt ze de hele nacht door.. maar wil niet dat t n gewoonte wordt..

We hebben nu een meegroeibedje gekocht om te kijken of dat helpt maar ze ligt er nu de 2e nacht in maar tot nu toe helpt t niet...

Heeft iemand tips wat ik nog kan proberen?

Liefs..en bedankt alvast

2. Yggem

Yggem Lid

Mar 8, 2014
    18
    0
    0
    Teamleider AH
    Jeetje, wat zul jij gefrustreerd zijn! Heb je al geoefend met negeren? Ons zoontje is pas 16 maanden, maar wanneer hij veel heeft meegemaakt op een dag, zowel positief en negatief, is hij ineens ook meer wakker 's nachts. Hij verder echt een modelslaper. Dus we gaan altijd even kijken voor een kleine check: alle speentjes/knuffels in bed, geen poepluier of verhoging. Blijft hij dan moeilijk doen, dan negeren we het. Hij heeft ons dan in ieder geval even gezien. Meer kan ik niet doen. Hij slaapt dan uiteindelijk wel weer zelf in. Soms na 5 minuten huilen, maar ook wel eens na 20 minuten.
    Voel je in ieder geval niet te onzeker. Je bent haar moeder en doet wat je kan. Mommie knows best!

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik zou ook doorzetten. Zelf ben ik altijd bang om verkeerde gewoontes aan te leren, zoals hem bij ons in bed pakken. Dan val je van het ene in het andere probleem. Misschien kun je proberen om bij hem op de kamer te slapen en dit dan vervolgens langzaam afbouwen?

4. SammyftSierra

Sep 9, 2012
    39
    0
    0
    nieuw vennep
    Als ik dr gewoon laat huilen dan dat wel 3a4 uur duren met checks tussendoor natuurlijk...

Ik ben idd ook bang om verkeerde gewoontes aan te leren maar ik moet ook slapen want ik moet werken.

En als we allebei niet slapen raak je helemaal overspannen hihi

Afgelopen nacht ging aardig goed in dr peuterbed om half 5 wilde ze niet meer toen ben ik bij dr in bed gaan liggen en hebben we nog tot 7 uur geslapen...

Ik las wel ergens dat dit n sprong is van 18 tot 20 mnd.. ws in combinatie met de grote verandering wat ook niet zo goed blijkt te zijn... Ze is gisteren 20 mnd geworden dus hopelijk snel voorbij hihi..

Liefs xxx

5. MHV

MHV Actief lid

Feb 10, 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Dit hadden wij ook.
    Het enige wat hielp was gecontroleerd laten huilen.
    Steeds teruggaan en laten weten dat we er waren.
    Eerste avond duurde dit wel 2 uur maar de andere avonden was dit al snel veel korter en na avond 4 was het klaar.
    Succes ermee!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even voor alle zekerheid: je weet zeker dat er medisch niets aan de hand is? Geen kiesjes die doorkomen, geen last van verkoudheden/oortjes? Dat soort dingen?

7. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar helaas...
    Hier duurt t al vanaf december.
    Zelden meer een nacht dat ze echt doorslaapt.
    Ze word volgende maand 2

Ik heb me er bij neergelegd en ga de strijd niet meer aan.
    Ik heb een bedje naast ons bed gezet en daar gaat ze in zodra ze snachts begint te gillen

Share This Page