Voedingsschema en 1 fles afbouwen (6mnd)

Discussion in 'Voeding' started by yossie, Mar 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik heb een vraagje mbt het voedingsschema van mijn zoontje. Hij is nu ruim 6 mnd en eet al volop fruit en groente en sinds kort ook een paar stukjes tot een half sneetje brood per dag. Nu kreeg ik van het CB te horen om 1 fles af te bouwen, maar ik weet niet goed welke. Daarom graag advies.

Ons schema is ongeveer zo:
    6.30/7.00 1e fles 180/6 (soms is dit ook al om 5.00)
    9.00/10.00 fruithapje (2/3 of heel van 6 mnd potje of een portie vers)
    11.00/12.00 soms al 1/2 boterham (afhankelijk van slaaptijd etc. anders geef ik deze rond 14.00) en 2e fles 180/6
    15.30 3e fles 180/6
    17.30/18.00 groentehap (2/3 of heel 6 mnd potje)
    19.00/19.30 4e fles 180/6

Welke fles kan ik het beste afbouwen? En dien ik daar nu al aan te beginnen, want zijn flesjes gaan goed leeg, en soms lijkt het of hij nog meer zou willen. Of kan ik beter nog even wachten met afbouwen?

En is het erg om de boterham steeds op verschillende tijden te doen? Want hij slaapt nog 2x 2 uur op een dag, en kan dus goed tot 11.30 á 12.00 slapen en heeft dan wel eens te veel honger en wil dan meteen een fles. Hoe laat is een normale tijdstip voor de boterham, of maakt dat niet zoveel uit? Voorheen sliep hij nog 3x en kwam ik in de ochtend beter uit om toch rond lunch tijd een boterham te doen. Dat 2x slapen is echt iets van de de 26 weken sprong.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou of proberen de fles van half 4 er af te halen en dan ipv de fles een flesje water/thee/diksap met broodkorstje of misschien koekje als je dat al wilt geven

en tussen de middag kan je ook gewoon eerst een fles geven als hij hongerig is en daarna de boterham, en als hij niet zo super honger is dan eerst boterhammen en daarna fles.

en als je het (nog) niet ziet zitten om water/sap/thee en een koekje of broodkorstje oid te geven dan kun je ook altijd nog wel de fles van half 4 proberen niet te geven maar dan het avond eten eerder, of misschien dan bij de boterham ene halve fles en dan rond half 4 een halve

maar goed, ik zou zelf voor optie 1 gaan haha ;)

suc6!

3. adi

adi Niet meer actief

Toen ze hier een hele boterham op konden (naast goed groente en fruit) hebben wij de vierde fles afgebouwd. Dat was hier overigens met 9 maanden.

Ik deed het een beetje zo:

- opstaan en 180/6
    - fruit
    - rond 11-12uur: 1 boterham + 120/4
    - rond 15 uur: een schaaltje yoghurt met fruit of soepstengel of liga
    - rond 17.30: groente
    - rond 20uur: 180/6

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1