Ik geef Nestlé groeie start en daar doet ze het prima op. Maar nu ze steeds meer gaat drinken gaan die potten natuurlijk sneller leeg. En ik lees overal dat huismerken net zo goed zijn en liever voor je portemonnee. Nu was ik benieuwd welk huismerk jullie gebruiken. Zat te denken aan Kruidvat, maar las ook dat iemand dat maar niks vond vanwege klontjes die ze niet weg geschud kreeg...
Wij gebruiken op dit moment kruidvat standaard en die bevalt op zich prima. Geen last van klontjes en idd een stuk goedkoper.
Schudden is sowieso minder goed omdat je dan lucht erin kan schudden. Roeren met een vork voorkomt klontjes Ik geef geen Nederlands merk dus kan je voor de rest niets adviseren. Heb wel een keer alle merken met elkaar vergeleken en er zit vaak amper verschil tussen dus een huismerk kan net zo goed zijn. Het verschilt ook per kindje
Op het moment gebruiken wij geen kv, maar bij alle 2 hebben wij de melk van kruidvat gebruikt. Nooit problemen mee gehad eigenlijk. En idd een stuk vriendelijker voor de portemonnee
Ik heb voor K. ook KV eigen merk gebruikt, en nooit problemen mee gehad. Wil ik voor beeb #2 ook gaan gebruiken
Ik heb bij mijn zoon eerste 6 maanden Nutrilon gebruikt en daarna ben ik overgestapt naar Etos huismerk, dat heb ik ook gedaan voor me portemonnee. Als mijn dochtertje geboren wordt zal zij meteen ook Etos huismerk krijgen.
Hier ah huismerk. Ik vond het voordeel dat die hier om de hoek zit en elke dag tot 21 uur open is. En in geval van nood is etos huismerk precies hetzelfde qua ingrediënten en die is hier ook elke dag tot 21 uur open... En geen vervelende ervaring qua klontjes of zo.
Hier bij de 1e eerst nutrilon gegeven maar op advies van kinderarts over gestapt op kruidvatvoeding. Die is exact hetzelfde als de duurdere nutrilon. Formule is gejat. De 2 e krijgt ook kruidvatvoeding. Op het kdv geven ze nutrilon en dit kan zonder problmen gewisseld worden. Als je klontjes krijgt in de voeding dan doe je iets niet goed tijdens het maken van het flesje. Dan roer je niet goed met vork of je water is niet warm genoeg.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit welk huismerk je koopt. Wij hebben gekeken naar welke winkel voor ons het makkelijkst te bereiken is en dat is Kruidvat. Voeding bevalt goed, maar met standaard 2 krijg ik inderdaad vaker klontjes (en ik maak het zeker op de juiste manier), met 1 had ik nooit klontjes.
Gebruik Kruidvat standaard 1 en Kruidvat Johannesbroodpitmeel. Gaat erg goed hier. Baby vrolijk en bankrekening vrolijk.
Mijn zoontje krijgt sinds kort nu halfvolle melk, maar daarvoor hebben we kv van het Kruidvat gegeven. Nooit geen klachten gehad of last van klontjes of zo. De eerste weken na zijn geboorte gaven we Nutrilon en dan scheelt het toch een hoop in de portomonnee als je omschakelt naar huismerk.
We have a winner..Kruidvat! Ben nu heel langzaam aan het afbouwen met Nestlé, heb daar nog 2 volle potten van staan. Maar tot nu toe drinkt ze prima. Enige nadeel is dat Nestlé verpakt zit in een blik met afstrijkrand, handig voor het afstrijken van die lepeltjes voeding en Kruidvat zit in een pak. Dus ik bewaar gewoon een paar potten en daar stop ik dan die Kruidvatvoeding in en dan regelmatig die potten goed schoonmaken...
Ik heb zo'n bewaarbus van LIEF gekocht, werkt ook prima. Nestle zijn toch blikken? Zou dat niet gaan roesten?
Hier ook KV standaard. Geen last van klontjes, moet je de fles gewoon goed schudden/draaien. Heb overigens gewoon een bakje waar ik het in doe, wat luchtdicht afsluit!