mijn zoontje van 1 week moet volgens de kraamverzorgster om de 3 uur 90 cc voeding hebben terwijl op de verpakking van Friso zelf staat dat een kindje van 3-3,5 kilo 6 keer 90 cc per/dag moet hebben. ik probeer hem ook te voeden om de 3 uur,maar hij drinkt zelden zn flesje leeg...net om 16.00 uur heeft hij ook maar 50 cc opgedronken. ik vraag me af of hij te weinig binnen krijgt,hij is wel goed aangekomen,heeft iemand misschien tips omtrent een schema,en wie weet hoe vaak ik hem nou moet voeden en om hoeveel uur? help!
Wij gebruiken ook de Friso voeding. Wij zijn inderdaad met 90 cc om de 3 uur begonnen. Al snel (2 week) ging hij naar 7 flessen van 90cc. Op een gegeven moment liet onze kleine (met 4,5) week een fles vallen en nu zitten we op 6 van 120 cc. Gewoon naar je kleien luisteren en je gevoel volgen, kraamverzorgsters zijn een fijne hulp, maar niet ieder kindje is gelijk. Groetjes Simke
Het advies van je kv is er op gebaseerd dat je kindje nog niett alle flessen helemaal leeg zal drinken. Noteer van elke fles hoeveel er op gaat en probeer geen restjes er toch in te stoppen.
je kunt zelf het schema gewoon wat aanpassen, je kleine zal vanzelf wel aangeven wanneer ie "vol" is....de ene keer zal ie misschien binnen de 3 uur weer "komen" terwijl de volgende keer als hij of zij het flesje leegdrinkt wat langer "wacht" .... je kleine komt goed aan zo te lezen, dus hij komt echt niets te kort meid... probeer er geen drama van te maken als hij toevallig zijn flesje niet leeg maakt, de volgende voeding doet ie dat misschien weer wel.... je zult zien dat je binnen no time toch een beetje een "schema" hebt dat je weet wanneer ie ongeveer "komt" ... houd niet te veel vast aan wat er op een blik staat of wat ze op het cb zeggen, elk kind is anders en daarbij ook zijn of haar eetgewoonte, de een heeft meer nodig dan de ander om lekker "voldaan" te zijn... succes
Wij hebben een schema gemaakt met de tijden, hoeveelheid voeding aangeboden, hoeveel gerest, plasluiers en poepluiers en temp (als de baby warm aanvoelde) Omdat je als nieuwbakken moeder niet alles weet, is dit een handig geheugensteuntje om na te gaan of de kleine genoeg drinkt, als je daaraan twijfeld ga je na of de kleine wel voldoende plasluiers heeft. Glenn is meerdere malen opgenomen en toen namen we het lijstje mee. Ze vonden het reuze handig want zo konden ze al dingen uitsluiten.
we zijn overgestapt op Nutrilon,want Friso rook ontzettend zuur en hij wilde het niet meer,Nutrilon dronk hij prima maar te snel en daarna de hik en spugen en huilen,nu geef ik hem Nutrilon Omneo en dat is echt super! hij drinkt veel rusitger,meer en daarna is hij helemaal ontspannen! hij drinkt om de 3 uur,precies om de 3 uur "komt"hij zelf en drinkt dan de ene keer 70 de andere keer 90 of ertussenin. ik vind het prima zo,hij plast genoeg en volgende week moet ik naar het CB en dan kijken hoeveel hij is aangekomen