voedingsschema goed?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Chrissie, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Ik weet het, maar das makkelijker gezegd dan gedaan... Dat je zo onzeker kunt worden wat de zorg van zo'n kleintje betreft..

    Ik heb net het CB aan de telefoon gehad. Die zeggen dat we t ook wel eens kunnen proberen, maar dat we wel op moeten letten hoe ie wakker wordt ivm de bloedsuikerspiegel. De richtlijnen zijn verandert en nu mogen die kleintjes t ook wel zo, maar ze hebben hier liever dat ik nog oude ritme hou tot Daan 4 maand is (ze zijn hier terughoudend over nieuwe richtlijnen)

    Als t jou baby was, wat zou je doen? Zou je t proberen?

    Ik heb net wel ff mn mannetje aan de telefoon gehad, die denkt dat we mischien beter nu nog ff dit ritme kunnen aanhouden, omdat Daan t daar goed op doet. En dat is natuurlijk ook wel zo..


    X Chris
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gezien z'n leeftijd zou ik persoonlijk de kleine nog even wakker maken en voeding aanbieden.
    Dus inderdaad nog even bij het oude laten.

    Ilja
     
  3. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Dank je, dan denk ik dat ik dat idd nog maar even doe!

    En dan zien we volgende maand wel of we t anders gaan doen.

    Echt super bedankt voor je hulp en steun!
     
  4. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Ben ik nog ff weer.
    Ik heb het idee dat vandaag mn ventje alleen maar meer wil slapen. Snap er nix van. Als ie wakker is, is ie vrolijk, alert, lekker druk aan spelen.
    Maar na 1.5 tot 2 uur is het weer gebeurd. Vaak slaapt ie dan 2 uur, smiddags zelfs 3.
    Normaal was ie van 18.30 tot 21.00 wakker, maar net was ie zo moe dat ik m er in heb gelegd (19.45)
    Vanmorgen was ie ook ineens vroeger wakker en vandaag wilde hij sneller eten. Ik denk dat ie beetje regeldagen heeft, kan ie dan ook meer willen slapen?

    En voor zn laatste voeding, moet ik m dan zo om zn normale tijd wakker maken, of kan ik dat beter iets later doen? (Laatste voeding had ie normaal 2.5 tot 3 uur na de voeding daarvoor, dat nu aanhouden of mag dat nu wel 3.5 a 4 uur worden)
    Moet ik m dan op normale tijd wakker maken (dus 21.00) voor voeding?

    Liefs Chris
     
  5. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Ok, wakker maken niet aan de orde, hij wordt nu zelf wakker :)
    Blijft de vraag, regeldagen kunnen ze dan ook meer slaap nodig hebben?
     
  6. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Vanmorgen was het weer 5 uur dat meneertje wakker was. Dus overdag veeeeel sneller moe, meer willen eten, en smorgens eerder wakker. En dan ook echt hongerig, dus speen en sussen geen optie. Aangezien ik voed op verzoek (en daar zat een goed ritme in) geef ik hem dus wel wat als hij om 5 uur komt.
    Zou dit allemaal door regeldagen kunnen komen? En hoelang moet ik dit dan aanzien? Want ik hoop wel dat ie snel weer 'normaal' gaat slapen snachts aangezien ik bijna weer moet werken...

    Oja, ook valt me op dat hij tegenwoordig als ie wakker wordt helemaal bovenin zn bedje overdwars ligt. Kan t ook hierdoor zijn dat ie wakker wordt? Ik maak zn bedje laag op, zou dat ook al hoog mogen? Misschien kruipt ie dan niet zo omhoog. Hij slaapt wel in slaapzakje, onder dekentje.

    Groetjes Chris
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Regeldagen kan dit duurt meestal een aantal dagen. En ja dan kunnen ze ook meer willen slapen.
    Dat je snachts weer graag wil doorslapen begrijp ik, maar dat werkt niet altijd zo voor kleine kinderen. je zult merken dat als Daan straks weer doorslpaat er meerdere fases komen dat hij snachts weer wakker wordt.
    Ik zou het bedje nog wel kort opmaken. Op zich als hij dwars in bed ligt maakt niets uit, mits hij daar geen last van heeft. Maak je het bed hoog op en hij kruipt weer naar onder kan hij onder de deken komen.

    Ilja
     
  8. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Ok, dank je. Ik geef me dan maar even over aan zijn ritme. En ik kan hem dan wel gewoon voeden toch als ie om 5 uur komt? Of moet ik gaan rekken?
    (En ik heb het idee dat ie boos wordt als ie zo dwars in bed ligt, vandaar mn vraag over opmaken)

    bedankt maar weer voor alle moeite!
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je voedt op verzoek dan ga je met z'n ritme mee. Als je het idee hebt dat hij niet echt honger heeft kun je proberen te rekken.

    De risico's van hoog opmaken zijn toch aanwezig dus dat adviseer ik niet.

    Ilja
     
  10. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Ok, dan gaan we niet anders opmaken, wil geen risico nemen!
    En dan maar zien wanneer onze schat weer ritme heeft.
    Stel dat ie nou met een aantal dagen nog geen ritme weer heeft, is het dan een idee om 's avonds weer clustervoedingen te doen? Dit deden we eerder (18.30 - 20.30 - 22.30) en vanaf toen ging hij doorslapen. Of kan ik dat beter niet doen?
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je daar de vorige keer goede ervaringen mee had zou ik dat zeker gaan proberen.

    ilja
     
  12. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Eerst maar even afwachten of ie t uit zichzelf weer oppakt? Dus even paar dagen de tijd gunnen of meteen weer gaan doen?

    Thnx
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Eerst even de tijd gunnen.

    ilja
     
  14. Chrissie

    Chrissie Niet meer actief

    Ik zou niet weten wat ik zonder je zou moeten :) Dank je!
    Ik wacht het eerst nog even af, gaat het met paar dagen nog niet beter, dan ga ik weer proberen met clustervoedingen.
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes maar weer.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina