Vanaf wanneer moeilijk eten??

Discussie in 'Voeding' gestart door Skye, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Kinderen krijgen toch ergens een periode dat ze minder goed eten??? Mijn meisje is nu 1 jaar en 1 maand en het avondeten gaat er echt niet meer in. Tot een week geleden vond ze alles lekker.....nu opeens loopt ze te miepen en te kokhalzen enzo. En ik krijg het nbiet naar binnen. Kan dit nu al bij deze leeftijd, of is dat wat vroeg dat ze die fase krijgen!

2. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    volgens mij hoort t wel bij de leeftijd..maar heb geen ervaring hiermee.
    Het schijnt dat dan de groeispurt minder wordt en het honger gevoel afneemt. En dan worden ze kieskeurig.. heb ik me laten vertellen..
    Zou het anders, zeker als het te lang duurt, toch even navragen aan t cb.

3. tulip

tulip Niet meer actief

het kan zeker een fase zijn, het kan oo zijn dat ze nu echt ontwikkelt wat ze lekker vindt en niet.
    Avondeten is hier nog nooit een probleem geweest en is het ook nu niet. Brood eten daarentegen is al een probleem sinds een maand nadat ik met brood ben begonnen omdat de nieuwigheid er toen af was.;)

4. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

...vanaf dag 1, toen ze niet aan de borst wilde..;):D.
    Nee, aan mij zul je niks hebben. Wij hebben het hele eerste jaar gestreden om er eten (drinken) in te krijgen. Inmiddels is ze 16 maanden, en sinds een paar weekjes gaat het beter. Onbijt (pap) en avondeten gaat er redelijk in, brood nog steeds niet.
    De meeste kindjes hebben idd rond een jaar een periode van minder eten. Ze ontdekken rond die tijd hun eigen willetje, en dat 'nee' zeggen/doen, een grote uitwerking kan geven (mama wordt verdrietig, boos, zenuwachtig...) Uit ervaring kan ik je vertellen dat je moet proberen niet te druk te maken, een kindje kan heel goed zelf aangeven wat hij/zij wil eten. En vooral niet aandringen..!! Gewoon elke dag aan tafel, bordje voor d'r neus, wat ze eet, eet ze.. Heb je al geprobeerd om haar zelf te laten eten (stukjes, geen prut), of juist te voeren als ze al dat deed.

Deel Deze Pagina