Ik ben benieuwd hoe jullie schema is van jullie kindje van ongeveer dezelfde leeftijd en of dit een beetje overlapt met elkaar. ontbijt: fles 200 cc halfvolle melk met twee schepjes granen en daarna een broodje en een cracotte/rijstwafel/ontbijtkoek/mini krentenbol (ik laat hem kiezen). ik geef hem hier ook een klein flesje thee bij maar dit lust hij nog niet erg graag. tussendoor: flesje drinken en een fruitje of babykoekje lunch: flesje drinken en broodje met cracotte/rijstwafel/ontbijtkoek/krentenbol (hij krijgt niet hetzelfde als bij het ontbijt). tussendoortje: drinken en wat fruit avondeten: aardappel/rijst/pasta vlees groente. daarna bakje volle yoghurt voor het slapen gaan: fles halfvolle melk 100 cc. soms met granen maar niet altijd.
Komt redelijk overeen 7.00u bordje pap van 200 ml halfvolle melk 8.30u fruit 11.30u 2 belegde boterhammen en 125 ml (karne)melk 15.00u tussendoortje (rozijntjes/fruit/tomaat/rijstwafel oid) 17.30u avondeten en bakje yoghurt Gedurende de dag en net voor het slapen gaan drinkt hij uit zijn rietjesbeker.
Ons schema met 1 jaar was Ontbijt: 1 boterham, cracker en een bekertje thee Tussendoor: fruit en diksap Lunch: 1 boterham, cracker en een bekertje thee Tussendoor: fruit of een koekje en diksap Avondeten: met de pot mee en een bakje vla Voor het slapen: thee en fruit
Met 14 maanden was het hier: Eind van de nacht (5.00-6.00) fles melk van 150cc, dan nog verder slapen tot uurtje of 8.00. Ontbijt: 2 boterhammen met een beker thee Tussendoor: koekje o.i.d. met beker roosvicee Lunch: 2 (soms 3) boterhammen met een halve beker melk Tussendoor: 2 stuks fruit (die hij vaak weigerde, maar kreeg dan niks anders) met beker roosvicee Avondeten: met de pot mee, een goed bord vol en schaaltje yoghurt toe. Voor het slapen gaan nog een beker melk/thee Al het drinken was uit een rietjesbeker.
Ontbijt 200 ml pap. Tussendoor fruit/yoghurt/rijstwafel/wortelboogie oid met water/thee Lunch 2 belegde boterhammen met water/thee Tussendoor á la ochtend, maar nooit 2x hetzelfde op een dag Avondeten met de pot mee of potje (soms weinig, soms veel), alleen een toetje als ze overdag nog geen yoghurt heeft gehad Voor het slapen fles 200ml die ze afwisselend half of helemaal opdrinkt
Mijn jongste is nu 14 maanden. 7.00 borstvoeding 8.00 2 sneetjes brood met een bekertje water 10.00 fruit en bekertje water 12.00 2 of 3 sneetjes brood en daarna borstvoeding 15.00 fruit en bekertje water 17.30 avondeten en Griekse yoghurt na 19.00 borstvoeding Even als reactie op jouw schema ts. Je begint met een fles van 200 ml en bied daarna nog een fles aan met thee? Lees ik dat goed? Want dan snap ik wel dat jouw kindje geen dorst heeft na die 200 ml fles melk.
Geef jij echt al bekertjes? open bedoel ik? als dat zo is, wat knap!!! en ja ik bied hem thee aan maar vaak zit er een uur tussen melk en broodje. Daar ben ik wat onduidelijk in geweest denk ik.
Erg weinig fruit, of lijkt dit maar zo? Koekjes e.d. vullen niet zo goed als een stuk fruit of groenten. Hier was het bij de jongste (de oudste kreeg toen nog BV, dus iets ander schema): -ontbijt: pap uit een bordje -tussendoor: twee stuks fruit, water -lunch: 2 boterhammen met roomkaas, tomaatjes, etc. Rauwkost erbij. Als drinken een bekertje melk -tussendoor: stuk fruit, rauwkost -avondeten: met de pot mee, altijd goed, toe een beetje yoghurt -voor het slapen gaan nog een fles groeimelk (180 cc)
Ik vind een papfles 200ml en daarna een nog een broodje dubbelop. Het zijn beiden volwaardige maaltijden. Ook als er een uur tussen zit is het veel. Ik zou het zelf amper op kunnen. Ik zou voor een van beide kiezen als ontbijt, niet beiden. Ook zou ik 's ochtends als tussendoor fruit aanbieden ipv een koekje. Verzadigd en vult meer. Bier was/is het: 6.30 boterham met bekertje melk 9.30 fruit 11.30 boterham met melk of water 15.30 fruit of snoepgroente zoals komkommer of cherrytomaatjes 18.00 met de pot mee en volle yoghurt toe
Ik gebruikte altijd creamcheese zonder toegevoegd zout (geen Goudkuipje ofzo) of plattekaas (kwark in NL). Toen ze wat ouder werden werd het kiri-kaas of La Vache Qui rit.
Hier met bijna 14 maanden: Ochtend: borstvoeding Tussendoor: half stuk fruit Middag: boterham met beleg zonder korst (Korst krijgt ze meestal niet op) Tussendoor: Yoghurt Avond: warme maaltijd Tussendoor: borstvoeding
Hier geen flessen meer op die leeftijd. Ochtend boterham of pap met wat sojamelk, tussendoor fruit, middag boterham met water, tussendoor fruit/rijstewafel/goddies koekje, avondeten met ons mee en voor het slapen nog wat sojamelk.