Mijn zoontje drinkt uit een tuitbeker met een zachte tuit. Helaas bijt hij deze helemaal kapot en wil ik een harde tuit voor m kopen. Ik ben ook 1x per dag aan het oefenen uit een gewone beker. Waar drinken jullie kindjes uit vanaf 11/12 mnd? Ben ik wel benieuwd naar.
Hier een flesweigeraar. Dus vanaf 6 maand begonnen met open beker. Gaat nu redelijk maar als hij er klaar mee is, gooit hij hem nog wel eens ondersteboven. Of kiepert hem leeg in z'n nek. Dus nu begonnen met een rietjesbeker, was een week oefenen maar gaat nu goed. Hij drinkt echter nog niet zoveel, krijgt nog borstvoeding en heeft verder nog niet zoveel nodig. Bied het wel steeds aan bij het eten.
Rietjesbeker hema en met hulp uit open beker. Verder nog borstvoeding. Dochter is ook een flesweigeraar, dus dit is al zo sinds 6 maanden (rietjesbeker heeft lang geduurd voordat ze daar goed uit dronk, denk dat ze toen 10 maanden was, tuitbeker ging nog slechter ).
Hier dronk hij sinds 8 maanden alles wat geen melk was uit de rietjesbeker. Met 16 maanden was de fles helemaal uit huis. Gewoon een open beker pas sinds z'n 2e ongeveer.
Dat is mij ook opgevallen. Nu drinkt ze uit een zachte tuit beker en drinkt ze weer 1.5 beker. Met de rietjes beker dronk ze net aan een halve.
nou onze zoon drinkt vanaf 10 mdn ongeveer uit een tuitbeker met softe tuit. helaas drinkt hij er slecht uit. momenteel geven we hem vaak een klein flesje (125 ml) en die drinkt hij zo leeg. op deze manier komt hij wel aan de liter die hij elke dag nodig heeft (samen met de melk natuurlijk). uit de tuitbeker dronk hij op sommige dagen bijna niets.
Jaa daar dronk hij voorheen ook uit. die van hema, maar was geen antilek. dus dan moet ik weer een nieuwe antilek kopen, maar welke? maar bij een rietjes beker hoeven ze de beker niet omhoog te houden wat wel een handeling is als je uit een open beker wil drinken en ben blij dat hij dat nu juist onder de knie heeft.