Hoe doen jullie het huishouden met een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyOwl, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    En ik bedoel dat letterlijk: wat doen jullie met je baby wanneer je het huishouden gaat doen?
    Ben trouwens ook benieuwd wanneer jullie wat doen :) Of beter gezegd, wanneer jullie uberhaupt ergens aan toe komen (want laten we realistisch zijn hier ;)) wat jullie dan besluiten aan te pakken :p

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Uhm laten slapen of in de box spelen :)
    Ben ik boven speelt ze daar op de grond

Niet heel moeilijk vind ik haha
    Eerste 3 maanden was t niet te doen hoor maar daarna wel

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook gewoon de box. hoe het straks met een peuterpuber en een baby moet... geen idee... peuterdame helpt soms mee, maar soms kan ik dan weer 3x zoveel doen :') als ze slaapt slaap ik ook dus dat helpt ook niet zo

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Eerste 3 maanden in de doek, in bed of box.
    Daarna op kleedjes en in de wipper. Nam haar overal mee naartoe. Als ik de was ging doen zette ik haar voor de draaiende machine. Dat vond ze toch mooi!

5. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Nou zo moeilijk is dat niet (vind ik) ik legde zoonlief in de box en tussen de voedingen door deed ik het huishouden op m'n gemakje. Stoffen, zuigen, dweilen, wasje vouwen (het wassen doet de machine en dat erin en eruit halen is zo gedaan)
    En nu is hij een jaar en gaat het nog zo. Ik stof gewoon als hij hier speelt, met stofzuigen zet ik hem even in de box of zijn stoel, en dweilen idem dito. Desnoods even voor de tv.
    Wc en wastafel doe ik als hij in bad zit, en omdat hij na z'n bad direct in bed gaat doe ik vaak daarna zijn badje opruimen en even de badkamervloer.

Simpel eigenlijk :D

6. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wonen gelijkvloers dus ik kan niet te veel herrie maken als mevrouw slaapt. Stofzuigen en afwassen doe ik als ze in de box ligt te spelen. En als ze slaapt kan ik alle andere dingen doen... eten koken, ramen zemen, wassen, strijken.

7. adi

adi Niet meer actief

Ik deed alles tijdens de slaapjes van mijn kinderen, en s avonds.

Maar met 1 baby heb je neem ik aan ook de tijd als de baby wakker is. Je bent de hele dag met een baby bezig..

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Ik probeer wat te doen als hij slaapt
    als hij aan t spelen is kan ik wel beneden wat doen maar boven is lastig.

9. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Eerlijk? Hier gebeurt niets in het huishouden als dl wakker/thuis is ;). Geraak er gewoon niet aan! Heb amper de tijd om haar eetstoel ofzo proper te maken ;). In de box zetten is voor mevrouw geen optie, dan begint ze gewoon de verf/het hout van de box te bijten :$! Dl heeft gewoon teveel aandacht nodig, als ze even alleen moet spelen dan gaat ze gegarandeerd dingen doen die niet mogen ;). Hier gebeurt het poetsen/strijken etc. dus alleen als ze slaapt of als ze naar de opvang is (sta momenteel in de ziektewet door de zwangerschap) en anders als ik en mijn man samen thuis zijn. Dan houdt 1 iemand zich bezig met dl en de andere doet wat huishoudelijke klusjes :). Dat belooft dus nog wat te worden met de 2de erbij :p.

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Als je een kleintje hebt die weinig en kort slaapt is het lastig om tijdens de slaapjes te schoonmaken.

Ik doe het huishouden over de hele dag verdeelt. Steeds een klein beetje als ik de tijd heb. Bij de oudste maakt het niet uit. Die gaat wel spelen of helpt mee op haar manier. Maar de jongste is nog erg mama-afhankelijk. In de box spelen vind hij 10 min goed, en het schommelstoeltje 15 min als ik mazzel heb.
    Ik stofzuig en dweil als de kleine slaapt. Ik kan als de kleine zo'n 10 min slaapt lawaai maken, zonder dat hij wakker word.

De grote projecten zoals de badkamer en keukenuitsoppen doe ik in het weekend als mijn man thuis is.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

Klinkt miss gek als je een drieling gewent bent. Maar ik kwam met mijn dochter alleen minder aan het huishouden toe dan nu. En dat terwijl zij een makkelijkere baby was dan onze zoon nu.
    Je moet je tijd echt leren indelen

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Vanaf het begin heb ik gedaan als hij sliep of als die lekker lag te spelen in de box. Nou moet ik zeggen dat mijn kindje zich heel goed kan vermaken zelf. Ik woon gelijk vloers dus dat is wel makkelijk. Als mijn zoontje slaapt kan ik zelfs zijn kamer zuigen dat is wel heel erg makkelijk natuurlijk.

Maar ik zou zeggen lekker Latem spelen in de box of op het kleed dicht bij jou . Ik heb gister de koelkast gesopt en die kleine lag lekker op het kleed bij mij te spelen. Heel gezellig ;)

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Ik heb een supermakkelijke baby die overdag af en toe lekker slaapt en als hij wakker is kan hij zich ook prima een tijdje in de box vermaken. Ik kan dan best een wasje opvouwen of de vaatwasser in en uitruimen, kijk gewoon af en toe bij hem. Als hij slaapt kan ik wel stofzuigen, bedden verschonen etc.
    Heb meer moeite met het huishouden en mijn peuter... Die wil overal bij 'helpen' en dat schiet zo lekker op ;)

14. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    gewoon, baby in de draagdoek en gaan met die banaan.

15. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zo inderdaad. Ze slaapt overdag maximaal stukjes van 30/45 minuten (3x per dag). Tijdens die slaapjes doe ik meestal juist niets. Even zelf bijkomen :D. Als ze na zo'n kort slaapje wakker wordt is ze uiteraard nog moe. In de doek valt ze (als ik beweeg tenminste ;)), meteen weer in slaap. Ideaal dus voor het huishouden. Kind uitgerust en de boel aan kant.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vond dat nooit zo lastig. De hele dag door net als nu. Ik poets niet 1 dag in de week 3 uur achter elkaar maar doe de hele week de hele dag wat door. Toen ze heel klein waren droeg ik ze in de draagdoek wanneer ze daar behoefte aan hadden en toen ze wat groter werden moesten ze ook zichzelf gewoon vermaken...ga echt niet de hele dag als entertainment team fungeren.

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat ik niet wist is hoe ik boven alles moest doen. in bed wilde ze natuurlijk niet langer dan nodig liggen en als ik boven schoonmaakte of de wasmachine aanzette werd ze wakker... dat deed ik dan maar tussendoor als mijn vriend van zijn werk thuiskomt of in het weekend.
    al denk ik nu: wat was dat toen nog makkelijk :D

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Schoonmaken met een baby is kiekeboe in het groot.
    Ik legde onze zoons dan meestal in de box, in bed of op een kleed in de ruimte waar ik bezig was. En dan was ik aan het poetsen en entertainen tegelijk.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij onze oudste kwam ik door alle huiltaferelen bijna nergens aan toe. Bij de jongste de geweven draagdoek en rugdragen ontdekt en dan deed ik bijna alle huishoudelijke taken met haar op mijn rug, (ze sliep nauwelijks door pijnklachten, en zelf spelen was dus lastig daardoor ook).
    Mijn zus had goede slapers en die zat dus veel aan huis gebonden en had aan het eind van haar verlof het huis schoner dan ooit tevoren.... :D

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Dat doe ik inderdaad ook elke dag wat , de hele dag door. Gewoon simpele dingen als je spullen gelijk opruimen , als er wat gevallen op de keuken vloer is niet alleen dat stukje schoonmaken maar gelijk even de hele vloer dat soort dingen. En elke dag zuig ik (klinkt leuk ;)) , dat moet ook wel heb een hond. En de wc doe ik elke dag. Was gelijk opruimen. Naja kan wel even door gaan maar inderdaad de hele dag door.
    Ik vind dat uiteindelijk veel meer tijd schelen EN je huis is de hele dag door schoon en opgeruimd.

En ik ben ook geen mama die echt de hele dag in en uit met haar kind in der armen zit. Hij heeft vroeg "geleerd" zelf te spelen. In begin korte stukjes meerdere keren per dag. Nu ligt die lekker bij me op het kleed en ik ben bezig met wat ik wil doen. Tuurlijk de eerste weken had ik hem veel bij me , meer als nu in iedergeval. Nu spelen we veel samen maar hij speelt ook lekker zelf.

Deel Deze Pagina