wij hebben nu, tijden wisselen omdat Tycho de ene keer wel uitslaapt en de andere keer niet: ontbijt: 200ml koemelk met bambix tussendoor: fruit 1-1,5 stuks lunch: 2 boterhammen in stukjes (1 met smeerworst of smeerkaas en 1 met jam of appelstroop) + 100ml koemelk tussendoor: roosvicee + rijstewafel avondeten: groente + yoghurt (paar lepeltjes) 18:30 - 19:00 100ml koemelk En dat laatste flesje koemelk gaat er dus vanaf wanneer we wat meer yoghurt gaan aanbieden (ik hoop dat het zo makkelijk gaat als ik het hier schrijf ) Ow en die is altijd wel rond die tijd want hoe laat en hoe lang Tycho ook uitslaapt en overdag slaapt, hij wil wel altijd tussen 18:30 en 19:00 uur naar bed Groetjes Sassie
hier smorgens... 2 boterhammen, half uur erna 90 cc melk rond 10.00 koekje fles sap 200 cc 12.00 2 boterhammen fles sap 14.00 fruit 16.00 of iets eerder koekje en sap 17.00 groente en kwarktoetje 19.00 fles 200 cc ja ik vind melk mag hij nog wel ff van mij.. hij komt hem smorgens zelf halen en savonds heeft hij er ook nog behoefte aan.. nou dat is dat 300 cc per dag... dat mag dus...
We hebben nog voor ongeveer 4 flessen (bekers) poedermelk, dan gaan we helemaal over op koemelk. Het schema: 's ochtends pap (ongeveer 100 cc melk), de ene keer eet ze het op, andere keer niet. Soms 's ochtends brood met een halve beker melk. 's ochtends geven we ook vitamine D Fruit met sap 's middags 1 snee brood met 100 cc melk (ongeveer he) koekje / yoghurt / krentjes etc. met drinken > sap, thee, water, etc. 's avonds warm met toetje, als ze 's middags al yoghurt heeft gehad ook wel eens niet. Soms maak ik een fruit smoothie als toetje, ook lekker 's avonds nog een beetje warme melk of wat water TS geef je gewoon nog de nutrilon 3 of toch de groeimelk? Volgens mee past de groeimelk beter bij de vitamines wat kinderen vanaf een jaar nodig hebben. Ook vooral omdat ze nu minder poedermelk krijgen zijn die hoeveelheden (van vitamines) er op aangepast. Ik heb dat een tijd geleden nagevraagd bij nutrilon en daar zeiden ze dat dit het belangrijkste verschil is.
ik geef nu nog wel nutrilon3 maar als over 3 weken als hij 1 word ga ik over op nutrilon4. dat is vanaf 1 jaar. bedankt voor jullie adviezen!