voedingschema 6 maanden hoe afbouwen fles?

Discussie in 'Prematuur' gestart door smiley3, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hallo

mijn zoontje is bijna 6mnd ongecorrigeerd
    hij eet al vanaf 4.5 groente en fruit en dat gaat super
    Zit nu op nr 2 voeding

zijn groente heeft hij heel snel op alles bijelkaar bijna 100gr (vers)
    Vanaf wanneer deden jullie aardappelen bij groente en/of danoontje
    Hoe zit het dan met de fles? Afbouwen/verminderen?

Dit is zijn schema nu (klein mannentje rond 5 kilo )
    7.30 115ml
    10.00 1 stuks fruit
    11.30 115ml
    14.30 115ml
    16.30 bijna 100gr groente
    19.00 115ml
    22.00 115ml

tussendoor liga of lange vinger en wat diksap

Iemand tips/suggesties Hoe ik het beste om kan gaan met fles afbouwen?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nog geen fles afbouwen tot 8 maanden is het advies 800 ml flesvoeding naast de bijvoeding. Hij krijgt al veel minder omdat jij zegt dat hij meer niet op kan dus ik zou er niet nog meer afhalen.

Dan maar geen volle bak groentehap maar hij heeft de flesvoeding hard nodig voorlopig!

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Wat is verschil met nr 1 voeding of 2?
    Sinds hij op 2 zit drinkt hij juist de fles soms slechter.
    Dan doel ik niet op de flessen na de groente of fruit maar juist 1e of fles of in middag.

Advies van 800 hangt ook van het gewicht af
    Krijgt dat lange na er niet in ook omdat hij klein is maar wat moet je dan als hij gewoon super goed hapt en eet zonder te spugen?
    Minderen? Fles verhogen waardoor hij gaat spugen?

Advies van cb was vandaar.me vraag omdat ik er binnenkort heen moet is juist fles laten vervallen als hij juist hetgeen op kan wat hij nu binnen krijgt.
    dat heb ik dus niet gedaan, zie wel dat hij meer wilt aan groente/fruit als het op is en met melk heeft die dat juist niet

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen idee of de dikte een verschil is ik weet wel zeker tussen 2 en 3 daarom ga ik niet over naar 3.
    Maar 2 is wel weer afgestemd op de behoefte van een baby van 6 mnd.
    Ik zou geen fles vervangen als hij nu aangeeft meer groenten erbij te willen dan gewoon geven.
    Dan zie je vanzelf wel of hij iets laat staan toch?

Om er nou meteen een hele fles af te halen.....

Hij kan het best hebben om de flessen te houden en de groenten op te hogen.

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Daarom wou ik dus toen ik van 6 na 5 flessen ging niet gelijk fles eraf wat cb adviseerde
    wel 30 geminderd ivm spugen

nummer 3 heb ik nooit gehad bij me andere (was geen prematuur)

laat nu geregeld wel wat staan is infeitte niet veel soms 10 soms ook meer 40ml (op een fles van 115) alleen er is geen pijl op te trekken met welke fles dat is.

Wel kwijlt hij al een hele lange tijd idee waarvan dat kan komen
    heb dat bij me dochter nl nog nooit meegemaakt

6. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik zou ook nog geen fles gaan afbouwen, zolang hij zulke kleine flesjes drinkt. Voorlopig heeft hij de melk hard nodig en zijn de hapjes extra. Geef hem die lekker, maar blijf hem wel zijn flessen aanbieden, hoeveel hij ervan wil hebben heb je misschien niet in de hand, maar vaak een klein beetje is alles bij elkaar toch een aardige hoeveelheid.

Hoe oud is je kindje gecorrigeerd? En hoeveel weegt hij? De kinderarts adviseert ons om totdat Teun zes kilo is, de vijfde fles niet te laten vallen. En zij drinken beiden zonder problemen 1000ml weg op een dag... Qua hoeveelheid zou de vijfde fles dus kunnen verdwijnen, maar omdat het zo'n lichtgewichtje is, wil ik daar liever nog even mee wachten. Als het alleen om Hidde ging, was het een heel ander verhaal. Dan was die vijfde fles er al een tijdje geleden af gegaan. Maar dat is een beer van bijna 6,5 kilo...

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Kwijlen is vrij normaal bij babytjes. Heeft te maken met de ontwikkeling van de slijmklieren. Timo en Hidde kwijl(d)en vreselijk, Teun nauwelijks.

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hij is ongecorrigeerd 6mnd en denk nu rond 5 kilo
    groei gaat al vanaf begin langzaam hij zit ook aam pepti voeding omdat standaard voeding te zwaar is op zijn maagje en ging spugen en verstopt raakte

Alles klopt in verhouding kwa groei volgt zijn eigen lijn is 58/59 cm dus ook niet groot

Deel Deze Pagina