Voedingsschema prematuur

Discussie in 'Prematuur' gestart door frannie82, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oké ja ze slaapt wel veel maar ik weet het van mij oudste niet meer zo goed.....
    Maar ze kan hooguit 2,5-3 uur wakker zijn aan 1 stuk.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De yoghurt is absoluut geen succes.... heb alle soorten andere yoghurt bekeken van Bulgaarse tot Griekse tot roeryoghurt maar in allemaal zit geen calcium. Ze is die avondfles zo ontzettend zat dus heb haar een danoontje laten proeven. Deze vond ze heerlijk. Heb nu Yogolino van Nestlé gehaald omdat daar meer in zit. Ik was nooit zo van die commerciële dingen maar ze kan het wel gebruiken dus het proberen waard.
    En het staat mij tegen die yoghurt maar te blijven proberen als ze het echt niks vindt.
    En vandaag was ze laat wakker en hield ze het goed vol.
    Dus ze ligt nu net in bed en we laten haar de nacht doorslapen zonder haar straks wakker te maken voor een fles.
    Kijken of ze dit kan....
    Dat zou heerlijk zijn allebei de kids om 20u in bed.....

3. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Frannie ik heb jouw verhaal destijds gevolgd. Onze dochters zijn bijna even oud, alleen is de mijne met 37 weken geboren.

Mijn dochter is nu 75 cm en 8265 gram. Kijkt ze naar haar lengte en gewicht dan zit ze op de alleronderste lijn.

Mijn dochter blieft juist weinig melk. Heeft kma gehad (droogde zichzelf net niet uit met 400ml tot 5 maanden) ze is nu net met pijn en moeite op gewone opvolgmelk en pap over.

Ze moest ivm haar gewicht pap gaan drinken maar stop ik er iets bij dan laat ze iets anders vallen. Dan eet ze gewoon minder brood.
    Ze krijgt ongeveer 500 ml melk binnen en iets anders drinken doet ze niet. Geen diksap water thee oid.

Ik heb me er bij neergelegd dat ze gewoon minder nodig heeft. Ze volgt al maanden exact hetzelfde lijntje en het us dus gewoon de groei die bij haar past.

Hier hebben we ook regelmatig slechte dagen in drinken en eten. Vooral als er weer eens een tand aankomt of een snotneus is.

Wat ik nu lees doe jij hetzelfde als ik doe. Schipperen smokkelen en creatief zijn. Ik hoop dat dit je een beetje vertrouwen geeft dat jouw dochter blijkbaar met minder toe kan.

Maar ik snap heel goed dat het je onzeker maakt!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het gaat hier super goed. Ze drinkt de ene dag wel goed en de andere dag niet. De tuitbeker gaat goed en ze krijgt zo redelijk wat water binnen.
    Ze krijgt nu dus een toetje (100 cc gaat er met gemak in) ipv de laatste fles en ze ligt er om 18.30u ongeveer in tot de volgende morgen. Maakt dan bijna 12 uur.
    Dus heel netjes.
    We zijn nu om; ze is bijna baby af ook al ziet ze er nog uit als een baby.
    Aan haar gedrag merken we dat ze toch heel 'volwassen' is :)

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Wat goed zeg!

Kwa ontwikkeling wilt ze gewoon al stapje verder:)
    Denk dat meeste prematuur er nog baby uitzien als ik kijk naar mijne is 5mnd oogt wijs maar heeft ook een jong koppie als ik fotos vergelijk van me andere maar kwa ontwikkeling merk je niks

wat fijn dat zw toetje zo op heeft en via tuitbeker toch drinkt
    mischien optie om er wat jogi in te doen?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze heeft vandaag de laatste synags gehad en woog 7320 gram tov 6970 4 weken geleden. Dus ze lijkt in dezelfde lijn te blijven groeien.
    Morgen cb voor vaccinatie dan meteen even meten.

7. Sabine1984

19 nov 2013
    17
    0
    0
    Hey meiden,

Met veel aandacht lees ik met jullie mee.
    We lopen hier namelijk tegen een probleem aan.
    We zitten met onze zoon nog op 6 voedingen.
    Hij zit ook nog aan de opvolgmelk 1, mogen volgende maand naar de volgende, maar hij groeit maar minimaal.
    Verder slaapt hij gewoon echt niet door.
    We zouden graag naar 5 voedingen willen en lees dan ook graag met jullie mee hoe jullie de voedingen verdelen.
    Het schema ziet er nu als volgt uit.
    6.00 uur 155 cc (incl schepjes)
    9.00 uur 155 cc met rijstebloem erin
    12.30 uur 155 cc
    16.00 uur 155 cc
    18.00 uur groente ongeveer 50 gram
    19.30 uur 160 cc
    om 23.00 uur 170 cc
    We lopen, denken we, nu vast op de avonden, hij drinkt echt alles op, maar als we meer zouden willen geven gaat hij spugen, dus meer geven is nu geen optie. Hij is in een maand tijd 400 gram gegroeid.
    Ook overdag is slapen niet zijn favoriet, gelukkig worden we iets rustiger om hier mee om te gaan, maar zoals jullie misschien al kunnen raden zijn we inmiddels bekaf. We zouden zo graag een nachtje willen doorslapen, dat is voor ons van 23.30 tot 6 uur.
    Nu moeten we maandag voor controle naar de kinderarts, maar we willen graag al wat input vanuit jullie. Hoe staan jullie hierin en hebben jullie iets van tips?

Alvast bedankt voor de hulp

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Vind voor het aantal hoeveelheid dat er ook geen lange tijd tussen zit
    probeer eens fruit sochtends erbij te geven
    groente eventueel te verhogen

mijn zoontje is volgende week 6 maandjes en beetje hetzelfde als jouw verhaal
    Slaapt nu vanaf zijn laatste fles 22.00 uur tot 7.30

Krijg 5fl van 115 en sochtends fruit en savonds groente
    sinds we met groente en fruit zijn begonnen konden we er fles afhalen en de andere flessen iets verhogen (ook ivm) spugen

welke voeding heeft je zoontje?

400 gr is netjes hoor! Rond 6/7 mnd gaat alles langzamer kwa groei

mijn zoontje is ook klein denk 58 cm en 5 kilo

hij krijgt binnen wat hij binnen moet hebben
    verhogen gaat hier ook niet makkelijk
    meeste vinden dat hij te weinig krijgt maar voor zijn gewicht is t prima dus waaorm strijd aan gaan en volproppen
    morgen gaat hij naar nr 2

als me zoontje savonds honger heeft of onrustig omdat hij max 3 uur op dag slaapt eet die gerust halve liga op voor een extra fles is het tekort op elkaar en gaat die spugen

probeer wat meer extra dingen tussendoor

hoeveel weegt en hoe lang is die dan als ik vragen mag?

9. Sabine1984

19 nov 2013
    17
    0
    0
    Hij was 28 april 6830 gram en 65 cm. En dat was 9 april 6660 gram.
    We zitten sinds een week op nr 2 van de omneo. Dit lijkt dikker waardoor hij nog minder drinkt.

Het vervelende is bij hem dat er geen pijl op te trekken is met eten. De ene dag een fruithap voor 4 maanden op en de andere dag is hij na 4 happen al klaar.
    De groenten gaan wel goed. Alleen reageren zijn darmen erg heftig op iets met aardappel. (gelijk obstipatie)
    Verder is het een super onrustig kind. Hij slaapt amper. Meestal een half uur in de ochtend en een uur in de middag. Maar hij heeft er niet genoeg aan, maar kan om een of andere reden niet verder slapen.
    Dit probleem hebben we ook in de nacht.
    Iets anders drinken gaat nog niet, moet ik misschien vaker geven? Water of sap verslikt hij zich in en raakt volledig in paniek.

Geef je dan de liga in de hand?
    Ben benieuwd.

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    herkenbaar het slapen! Hier ook mannentje die max 3 uur slaapt pd ene dag is het soms bijna 1.5 uur achter elkaar andere moment verdeeld over de dag
    Soms heeft die echt dag ertussen en is het helemaal niet slapen!

Hoelang geef je hem al fruit en groente?
    Maak het vers (potjes is net soep zo dun) en dat eet hij gewoon niet
    merk idd nu ik ook op nr 2 zit dat het dikker is liet zelfs eerste 2dn hoop staan ondanks hij 5x115 heb ik doe er dus minder nutriton in

hier is schema van mij ((hij is bijna 6mnd) rond 5 kilo 58 cm/59

7.30 115 ml
    10.00 fruit
    11.30 115ml
    14.30 115ml
    16.30 groente
    19.00 115 ml
    22.00 115 ml

Momenten dat hij teveel wakker is en eerder honger heeft krijgt die liga of lange vinger gewoon uit de hand om op te sabbelen

nu slaapt hij ook onrustig met slaapzak is het wat minder
    hij slaapt op de dag bij mij of in de box boven lukt gewoon niet alleen snachts

ik zit te tobben als hij aardapellen mag met groente hoe het zit met fles afbouwen of?
    Toetje (danoontje) na eten idem.

hij eet groente en fruit als een gek! Heb die zo op
    krijgt het ook niet zo fijn gemalen meer (gepureerd)

Hier ging juist beter ontlasting sinds we met vast voedsel begonnen
    savonds krijgt die als die lekker wakker is tuitbeker met iets diksap paar slokjes

kan je de flessen niet verminderen en 4x200 geven en eventueel verdikken met nutriton (niet teveel) en nachtfles rijstebloem

juist nadat we van 6 na 5 gingen kreeg die meer rust leek het wel
    wat zegt de kinderarts ervan? Zolang hij niet afwijkt na beneden met groei is het prima toch

11. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    herkenbaar het slapen! Hier ook mannentje die max 3 uur slaapt pd ene dag is het soms bijna 1.5 uur achter elkaar andere moment verdeeld over de dag
    Soms heeft die echt dag ertussen en is het helemaal niet slapen!

Hoelang geef je hem al fruit en groente?
    Maak het vers (potjes is net soep zo dun) en dat eet hij gewoon niet
    merk idd nu ik ook op nr 2 zit dat het dikker is liet zelfs eerste 2dn hoop staan ondanks hij 5x115 heb ik doe er dus minder nutriton in

hier is schema van mij ((hij is bijna 6mnd) rond 5 kilo 58 cm/59

7.30 115 ml
    10.00 fruit
    11.30 115ml
    14.30 115ml
    16.30 groente
    19.00 115 ml
    22.00 115 ml

Momenten dat hij teveel wakker is en eerder honger heeft krijgt die liga of lange vinger gewoon uit de hand om op te sabbelen

nu slaapt hij ook onrustig met slaapzak is het wat minder
    hij slaapt op de dag bij mij of in de box boven lukt gewoon niet alleen snachts

ik zit te tobben als hij aardapellen mag met groente hoe het zit met fles afbouwen of?
    Toetje (danoontje) na eten idem.

hij eet groente en fruit als een gek! Heb die zo op
    krijgt het ook niet zo fijn gemalen meer (gepureerd)

Hier ging juist beter ontlasting sinds we met vast voedsel begonnen
    savonds krijgt die als die lekker wakker is tuitbeker met iets diksap paar slokjes

kan je de flessen niet verminderen en 4x200 geven en eventueel verdikken met nutriton (niet teveel) en nachtfles rijstebloem

juist nadat we van 6 na 5 gingen kreeg die meer rust leek het wel
    wat zegt de kinderarts ervan? Zolang hij niet afwijkt na beneden met groei is het prima toch

Deel Deze Pagina