Hi meiden, Zoonlief is 10 maanden en heeft KMA, vandaar nog minimaal 500 ml voeding op dag. Hij heeft al weken last van tanden en vind een boterham nu lastig om te eten, gaat hij huilen en uit zijn mond trekken. Brood dus even geschrapt. Schema ziet er nu zo uit: - Papfles 180 ml - Fruithapje - Fles 180 ml - Rijstewafel (halve meestal) - Avondeten + 100 ml voeding - Papfles 180 ml Is dit teveel of te weinig? Ik zie nl heel vaak echt al vaak boterhammen er tussenstaan of bijv. yoghurt. Dit kan cq mag hij dus niet hebben... De voeding zorgt natuurlijk voor zijn vitaminen maar toch... Ik lees vaak over tussendoortjes in de zin van peperkoek, liga etc., maar ik ben daar persoonlijk geen voorstander van en wil dit zoveel mogelijk proberen uit te stellen...
Hier ons schema: Bordje pap (200ml) Fruit en evt koekje/rijstwafel als hij nog wilt (hoeveelheid fruit verschilt natuurlijk per soort) en wat drinken (water, roosvice laxo of diksap) Boterham en fles (200ml) maar drinkt deze eigenlijk nooit leeg hou vaak tussen de 70 en 90 ml over, wil dan ook naar 2 boterhammen gaan binnenkort Avondeten (ong 160gr), yoghurt en weer wat drinken Fles 200ml (blijft vaak laagje over)
Het voedingsschema van mijn zoontje in nagenoeg gelijk. Hij heeft ook KMA en eet nog geen stukjes. Dit is zijn voedingsschema (in overleg met de dietist en logopedist): 07:00 uur pap (3 scheppen melk, 90 ml water en 3 scheppen pap) 09:00 uur fruit (100/120 gram + halve liga 1e stap, in zijn fruit) 11:00 uur melk (160 ml water en 5 scheppen melk) 14:30 uur melk (160 ml water en 5 scheppen melk) 17:00 uur warm eten (200 gram aardappels/groente/vlees) 19:00 uur melk (160 ml water en 5 scheppen) Hij krijgt dus in totaal 18 scheppen melk en dat is geen probleem volgens de dietist en de arts van het consultatiebureau. Brood mag hij niet hebben, omdat hij geen stukjes kan eten. Is ook geen probleem aangezien hij de granen wel krijgt door de pap. Aanstaande donderdag weer een afspraak met de dietist, misschien dat we dan yoghurt kunnen proberen.
Thanks voor de reacties. Zoonlief krijgt hier ook ong 18 schepjes want bijv voeding bij avondeten wordt verdund. Overdag bied ik hem overigens water en soms rooibosthee aan dat drinkt hij dus ook nog. Ga je trouwens yoghurt proberen bij KMA? Ik krijg zelf eerst een provocatietest dubbelblind in januari om KMA uit te sluiten. Zou persoonlijk geen melkproducten aanbieden zonder dat ik zeker weet dat de KMA weg is.
Hier het voedingsschema van onze zoon van 11 maanden: 7.30 uur 90cc + 3 schepjes voeding en 3 schepjes pap 9.30 uur 90cc + 3 schepjes voeding 12 uur 1 beschuitje + fruithapje (hij kauwt niet goed genoeg dus kan nog geen brood eten, op advies van de logo moet hij nu beschuit) 1430 uur 120cc + 4 schepjes voeding 16 uur klein rijstewafeltje van goodies (gaat meestal niet helemaal op) 1730 uur warm eten 1945 uur 180cc + 6 schepjes voeding. Tussendoor krijgt hij sterk verdunde diksap te drinken. Water en thee vertikt hij te drinken. Yoghurt lust hij wel maar hij heft genoeg aan zijn warme maaltijd en ik zou niet weten waar ik het eetmomentje daarvan tussen zou moeten proppen. Sinds 2 weken ben ik de fles van 1430 uur gaan afbouwen,hij kreeg eerst 180cc en hij doet het er goed op.
Ja we zijn nooit doorgestuurd naar de kinderarts, want dat was niet nodig. we hebben thuis geproviceerd en een machtiging voor een half jaar gekregen. Toen die machtiging verliep, vond de huisarts ineens dat niet bewezen was dat ons mannetje KMA had en moesten we maar vla gaan geven. Nou ja, ik was dus best boos, want toen dronk hij nog 4/5 flessen melk. De diëtiste vond het niet wenselijk om hem met 8 maand al op gewone melk over te doen, dus zij heeft de machtiging weer verlengd. Nu gaan we dus samen met haar koemelk introduceren, weet niet of dat donderdag al is. Ik was veel liever naar de kinderarts gegaan voor zo'n provocatietest, dan wisten we het gewoon zeker en dan heb je niet dat de huisarts beslist dat hij maar weer tegen koemelk moet kunnen. We zullen dus nooit met zekerheid weten of zijn KMA weg is, maar yoghurt schijnt toch anders/meer bewerkt te zijn dan melk waardoor de kans op een reactie afneemt. Ik wacht donderdag maar even af!