3 of 4 uur tussen de flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door eefje85, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Julian is nu ruim 3 maanden oud (6,7 kg) en krijgt 6 keer per dag een fles van 160 a 170 ml. De eerste rond 7.00 en de laatste rond 23.00. Hij laat dus 3 uur tussen zijn voedingen.
    Hij slaapt overdag moeizaam: steeds zo'n 45 minuten. Als hij dan wakker wordt is hij vaak nog moe, en na een klein "troostflesje" van zo'n 20 ml slaapt hij nogmaals 45 minuten (zonder dit flesje slaapt meneer niet meer, hebben al van alles geprobeerd).
    Hij slaapt dus nooit tot aan zijn volgende voeding en is al best moe als hij aan zijn fles toe is.

Nu vraag ik me af of het ergens nodig voor is om terug te gaan naar 5 flessen en dus 4 uur tussen zijn voedingen te krijgen? Bijvoorbeeld straks als hij fruithappen gaat eten? Of kan ik gewoon op 6 flessen blijven?

Alvast bedankt!

2. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    He, er wordt 'voorgeschreven' dat een baby'tje van 3 maanden op 5 voedingen moet staan van 150 cc à 180 cc (water)

Maar jah, dit is natuurlijk iets wat in de boekjes staat maar niet elk kind is hetzelfde!

Onze kleine staat al een hele tijd op 5 voedingen omdat hij al heel rap doorsliep en dus geen nachtvoeding meer vroeg.

We gaven zijn fles ook redelijk laat en hadden schrik dat hij misschien minder lang zou slapen en dan ook vroeger wakker zou worden maar dat was dus niet het geval!

Julian slaapt dus de nacht door? Ik zou gewoon eens proberen om zijn laatste fles wat naar voren te laten schuiven bijv laatste fles om 22u of gewoon proberen een paar keer iets te rekken. Zo kan je na een tijdje een fles weglaten. Ofwel als hij altijd om de 3 u komt, misschien vult de pap niet goed genoeg en kan je het iets dikker maken? Ofwel de eerste voeding 's morgens iets meer geven.
    Ik geef hem 's morgens 180cc en door de dag 165cc en voor hij gaat slapen 180 cc. Dus bij de eerste fles laat hij altijd 4u ertussen soms 4,5. Hij eet ongeveer op deze uren 8u-12u-15.15u-18.30-21.30 en dan gaat hij ten laatste om 22.30u in bed.

Onze kleine slaapt ook niet lang hoor. Bv hij eet om 12u, dan is hij zeker 1,5u wakker en nadien slaapt hij max 1u (soms is dat iets langer)

Je zal normaal gezien naar 4 flesjes moeten gaan als je aan fruitpap of groentepap begint maar jah..zoals ik al zei daarnet, niet elke baby is hetzelfde :)

Veel succes

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom geef je hem de fles niet op verzoek ipv op schema. merk je vanzelf of hij er 5 of 6 wil. Mijn kindje zat met 11 weken al op 4 flessen.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben gewoon volgens een vast schema gaan geven.. Kost drie weken even bloed, zweet en tranen.. Inmiddels gaat het supergoed en krijgt ze overdag om de 3 1/2 a 4 uur en slaapt ze 's nachts door, dus we zitten op vijf voedingen (180+6) en ik denk dat we gaan proberen om naar 4 te gaan want die laatste fles drinkt ze maar de helft leeg..

Ik had het idee dat het gewoon gewenning was dat ze eerder kwam voor een voeding en ik was het zo beu om de hele dag met die fles te zitten en de nachten braken ook heel erg op.. Als ze ECHT honger had, gaf ik natuurlijk wel een fles maar heb ik in die drie weken maar 2 keer gedaan..

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    elk kind is anders... en ik zou gewoon je eigen gevoel, of beter gezegd je eigen kind volgen...
    met de eerste heb ik heel lang op 6 voedingen gezeten ondanks dat ik van het consultatie bureau steeds hoorde dat ze allang op 5 voedingen moest zitten...
    en met de 2e zat ik na 3 weken al op 5 voedingen (wel meer dan met 6 voedingen natuurlijk)
    ik zou gewoon geven wat hij nodig heeft... als je gaat bijvoeden zal hij vanzelf weer zijn ritme met de flessen aanpassen.

Deel Deze Pagina