Vanavond aten we soep bij Opa & Oma. Mijn dochter heeft een sterke wil en kan zelf eten... vind ze... Alles kwam er naast en het werd een grote knoeiboel. Mijn moeder pakte een lepel erbij en samen gingen ze eten. Het 'voeren' vond ze nu prima! Ze heeft zo (samen) met veel plezier haar bord leeg gegeten. Heel simpel idee maar ik was er nooit op gekomen. Misschien ook handig voor iemand anders?
Maar hoezo vindt ze? Een kindje van 2 hoort toch zelf te eten? Soep is idd wat lastig soms, maar dan kun je alleen de vulling opschepen en evt brood in verkruimelen zodat ie vaster wordt. Ik zou echt niet moeten proberen om de kinderen nog te voeren, dat staan ze al lang niet meer toe. Oh, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!
hihi... ik vind dit wel een lieve post Dit gaat bij onze kinderen al zo vanaf een maand of 10 en met 2 jaar eten ze toch voornamelijk zelf
Ik dacht dat dit over een kindje van amper 1 jaar ging ofzo... Hier gaat soep in een tas en die drinkt hij toch wel helemaal zelf op zenne. En hij sopt er een toastje in. Wij voeren helemaal niets... Die fase van een grote knoeiboel moet je toch echt wel door, vroeg of laat als je ooit wil dat je meisje zélf zal eten.
oei idd meid...mijn dochter eet al een tijdje zelfstandig eigenlijk... Waarom eet jouw`n dochter niet zelfstandig dan eigenlijk?
mijn zoontje eet ook al soms soep, maar nu nog uit een beker ...lepel wortd idd knoeien en snapt ie nog niet, maar op die manier kan het ook
hij wilt het liefst zelf eten en als we dan soep eten doe ik hem zo een schortje om ( bij de ikea kopen) en dan mag hij zelf lekker gaan lepelen. knoeien gebeurd wel maar ach, hij moet ook soep zelf leren eten.
Ai, hier nog iemand die het normaal vind dat een kindje van 2 zelf eet! Mijn dochter eet ook zelf, is 8,5 maanden. Soep is inderdaad lastig maar mn neefje ( 2,5 ) eet dit altijd met stukjes brood erin, en dan gewoon met de lepel. Misschien een idee?
Dus de tip is "voeren"? Daar maak i kme wel wat zorgen over, zoals meerdere mensen. Hopelijk voel je je niet aangevallen door sommige reacties, het is goed bedoeld. Mijn advies zou zeker zijn: lekker laten knoeien anders leert ze het nooit. En ja, waar kinderen zijn, is rommel. Moeten opa en oma er maar voor over hebben toch!
Meer een tip voor mijn zoontje nu. Die is 9 maanden oud en vanavond ook soep gegeten bij oma.Met hulp
Maarre...er staat toch niet dat ze altijd voert? Alleen met die soep? Doe ik ook, wij eten s zondags soep en we hebben lang geoefend, een mooi lepeltje, een plastic slab met bakje, maar ze krijgt gewoon amper wat binnen want alles loopt eraf. En soep drinken of alleen de drap eten daar begin ik niet aan. Helemaal niks mis mee om te voeren. En zeker zoals bij tS, erg leuk toch. Ze genieten allebei en kindje krijgt wat binnen.
Dat dacht ik achteraf ook gonnie. Misschien bedoelt TS alleen de soep. En is ze nu geschrokken van alle reacties en reageert niet meer...
Ach, is toch schattig! Ze bedoelt dus wsl: 1 bord, 1 lepel, hapje voor oma, hapje voor kleindochter. Is toch niks mis mee? Mijn ventje kan al lang overweg met soep, maar hij eet het nu niet meer met zijn handen maar met een lepel en ja, dat knoeit, maar dat vind ik niet erg. Tips: Maak groentensoep met grote stukken, die je er dan uit haalt met een schuimspaan. Zo heb je wel de smaak van soep en je kan het zelfs prikken met een vork! De rest van de soep in een beker, lekker joh!
Op die manier heb ik twee blije kinderen...de een wil het liefste het sap, de ander het liefste d brokken. Hier kregen ze in heb begin ook met vast dan vocht van de soep, vaak ook brood of rijst in de soep, of wat aardappel. Voeren werkte hier niet zo goed. Maar...oma's kunnen toverenop dat gebied...met oma's doen ze van alles wat ze anders niet doen...