vervangen producten met koemelk

Discussion in 'Voeding' started by moonlight159, May 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Al enige tijd heb ik het vermoeden dat onze dreumes van bijna 17 maand koemelkallergie heeft. Helaas worden wij niet echt gesteund door de huisarts en het consulatiebureau.
    Mijn omgeving raad om, op eigen houtje te gaan proberen koemelkproducten weg te laten.
    Alleen....wie kan mij op weg helpen? Ik wil het wel verantwoord doen, dus dat hij alle voedingsstoffen binnen krijgt. Zijn Soja producten een goede oplossing?

Misschien kan iemand die een dreumes met KMA heeft mij een berichtje sturen, wat hij/zij zoal eet en wat dus niet?
    Hoe gaat het met uit eten gaan? (niet dat wij dat vaak doen hoor, maar in juni gaan we wel een weekendje weg met het gezin, dus er zal vast een keer uiteten gegaan worden.)

Alvast bedankt!

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    'k Weet niet of ik je kan helpen maar zal een poging wagen. Mijn kindje heeft KMA maar ik geef nog bv.
    Soja is hier geen optie omdat ze ook allergisch is voor soja. Kans is nl. groot dat daar ook reactie op komt dus dat kun je beter ook eerst laten staan.
    Je kunt een dietist raadplegen voor advies. Ik zelf heb volgende week een consult met Stefan Kleintjes. Kan ook via de mail.
    Je zou rijstemelk of havermelk kunnen gebruiken ter vervanging, daar is calcium aan toegevoegd. Vleeswaren moet je erg op letten. Bij de AH kun je duidelijke allergieinformatie vinden op hun eigen merk producten. Koekjes moet je erg om denken, ik eet met name volkorenbiscuitjes van de Aldi of AH. Toetjes kunnen vrijwel niet, ik heb van de week custard gemaakt met rijstemelk maar echt lekker vond ik het niet. Boter moet je om denken, brood zit vaak melk in. Blue band brood van de AH kan wel. Vloeibare boter om in te braden kan wel (sojalecithine is vaak geen probleem en gaat hier ook goed).
    Verder erg op letten met sausjes en pakjes mix e.d. maar ik weet niet wat jou kindje al eet. Dingen zelf maken is het makkelijkst en pure dingen qua groenten, fruit, aardappels, rijst, pasta's e.d. is geen probleem.
    Uiteten... ik weet niet waar je met een kleintje dan heen gaat. Pannenkoeken is geen optie, zelf gemaakt met water of rijstemelk kan wel. Patat kan wel, mayonaise hangt er vanaf, kan soja bevatten.
    Extra vlees/vleeswaren en bonen/peulvruchten is geloof ik wel een goed idee om extra eiwitten binnen te krijgen.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Sojaproducten kan een alternatief zijn, maar veel kindjes reageren ook op soja. Rijstemelk is wel een alternatief.
    Mijn zoontje is nog niet zo oud als jou kindje, maar hier alles zonder koemelk en soja, omdat hij daar ook allergisch voor is.
    Helaas zit melk in veel producten, ook in dingen waar je het niet in verwacht, dus het is heel goed etiketten lezen.

Bij uit eten zul je heel zeker moeten zijn dat iets geen melk bevat. Je zou daar altijd naar kunnen vragen.

Veel dingen bevat melk, maar ook veel niet. Brood kun je krijgen in natuurwinkels, zo ook koekjes.

Wat ons zoontje eet:
    Brood (wel speciaal brood)
    Als beleg, jam, kalkoenfilet, kipfilet en we gaan nu beginnen met varkensvlees. Het is bij het vlees wel goed ingrediënten lezen, want er kan melk in zitten.
    Als warm eten krijgt hij gewoon groente, vlees aardappelen, pasta of rijst.
    Een melksausje, bv over bloemkool, kun je ook maken met rijstenmelk.

Het is lastig om op te noemen waar wel en geen melk in zit. Bij het voedingscentrum kun je een overzicht opvragen van melk vrije producten. Het is puur een kwestie van goed ingrediënten lezen.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wil je op eigen houtje gaan onderzoeken kan je ook een alternatieve arts raadplegen.
    Iemand in den haag ken ik...ze doet een vega test.
    Google anders eens op die naam vega test.
    of bioresonantie test.

bij een natuurwinkel verkopen ze leuke sesamstraat koekjes en ook andere kleine koekjes zonder melk.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou het nu wel aandurven om sojamelk te introduceren. Mijn dochter mocht na 1 jaar ook met sojamelk beginnen omdat de kans dat ze hiervoor een allergie ontwikkelen dan een stuk minder is (ze had ernstige kma).

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zou dan eerst alles weglatenb (melk, soja) en als de klachten weg zijn, soja uitproberen. Anders weet je niet waar je kindje op reageert.

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor jullie reacties.
    Een vega of bioresonatietest zat ook al een tijdje in mijn achterhoofd.
    Geld hiervoor ook, wanneer er geen allergieen uitkomen dat er evt. nog wel een allergie zou kunnen zijn?

Ik wist trouwens niet eens dat kindjes met KMA vaak ook allergies zijn voor Soja. Bedankt voor de tip!

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

soja is allergeen en het zou kunnen dat...maar dat geld ook voor sinasappels, aardappels, tomaat, aarbeien, kiwi, ei
    Een kind dat allergies is kan sneller allergies reageren op andere allergenen.

Als je een allergies kind heb moet je dus oppassen met dit alles. Overal waar je TE veel van eet kan op dat moment belastbaar zijn voor het lichaam.

Ze zijn er bij mij achtergekomen dat ik allergies ben voor melk. Nu heb ik dat ook vanwege de BV toen geweerd. Mijn dochter is allergies voor melk en ei. Nadat de BV afgelopen is ben ik weer ei gaan eten. En wat denk je: ei kan mijn lichaam in de TE vorm wat ik at niet meer aan. Maar ook heel gek varkensvlees. Ik ben dus gewoon iemand die goed allergies op TE dingen reageert.

Mijn dochter zal dit ook hebben.
    Een test zal uitmaken wat er is. Dit kan ook bv zijn dat je kindje een virus heeft en daarom gek reageert op eten.
    Baad het niet dan schaad het niet. Zorg dat je iemand hebt die gelijk kan zeggen wat het is en niet iemand die zegt haal eerst dit en dat weg en dan zou het kunnen dat. Zo iemand is niet goed. Met zulke testen kunnen ze gelijk zien waar je aan moet werken!

Share This Page