Voedingsschema verschuiven tips

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merell90, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je kindje is 2 maand en dan nu al 4 flessen ? Lijkt mij wel wat enthousiast, je rekt het maagje dan enorm op.

Ik zou zelf 5 flessen blijven geven ipv 4 grote flessen.

Mijn dochter is bijna 5 maand en drinkt "nog steeds" 6 flessen op een dag. Ik volg haar. Ik luister zelden naar het cb. En hiermee dus ook niet.

Zoe123 vindt dit leuk.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Ik snap ook werkelijk niet dat een arts dit kan aanraden.

Ik begrijp dat kindjes die kunstvoeding krijgen minder voedingen tot zich nemen dan kindjes die de borst krijgen, maar 4 grote flessen met 2 maanden staat zo ver af van hoe een babylijfje ontworpen is..

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja t verbaasd mij ook echt.. Ik begrijp ook niet waarom we persee zo snel zo weinig flessen willen geven. Je eet zelf toch ook vaker dan 4 keer?

En het hoeft helemaal niet zo te zijn dat borst babys minder of meer drinken dan fles kindjes. Vaak lijkt het ook nog wel op elkaar.

Ik ga straks mijn dochter haar 7e voeding geven vandaag. Is dat vermoeiend, 3 voedingen in de nacht en avond? Ja, maar, ze is nog zo klein en ze is het nodig. Ik ga haar niet eens dwingen om het maar met 4 flessen te doen. T arme ding.

Flamingooo, Zoe123 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik begrijp de reacties hier niet zo goed. TS wil zelf toch ook niet naar 4 flessen ookal zou dit mogen Ze vraagt toch alleen wat handig is qua tijden en hoe dit te doen. Begrijp haar goed. Wanneer je kindje lekker doorslaapt en toch overdag niet helemaal tevreden is met de voeding die het krijgt zit je wel even. Bedoel je maakt ze toch ook niet in het holst van de nacht wakker zodat je kleine flesjes kan geven om aan de genoegen van de baby overdag te komen. En ja dan kan het soms zijn dat een optie een iets grotere fles is overdag of bv iets vaker overdag voeden maar dan nog kom je met flesvoeding wanneer ze verder tevreden zijn en lekker slapen in de nacht toch al snel op 5 voedingen. Hier zit ik nu ook wat in dillema wat betreft flessen. Ze drinkt overdag 150cc en bieden 180 aan. We maken haar wakker om 23.00 en ze slaapt door tot half 8 sinds 3 dagen. Ja moet ik haar nog wel om 23.00 wakker maken en dat ze dan ineens op 4 flessen zit en overdag meer wil en dus grotere flessen of laat ik het zo. Heb zelf het idee dat TS ook een beetje in dit dillema zit en niet dat ze nu perse haar maagje van haar baby overdag wil uit een laten spatten omdat dit voor haar beter uit komt. Volgens mij kijkt ze juist heel goed wat haar kindje nodig is en lijkt het op iets grotere flessen wat tevreden te zijn maar vindt ze zelf 4 ook wat teveel dus dillema en hoe dit op te lossen door tips in plaats van maag optrekkende dingen.

5. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Maar die tips worden toch ook gegeven...?

- niet naar de klok kijken
    - kleinere flessen
    - je kindje volgen
    - kijken of een kleinere speen zin heeft

En tja dat dat soms betekent dat je een fles op een onhandig tijdstip hebt. Ik zou dat er zelf voor over hebben. Ik zie ook echt niet in weten welke tips ik haar anders zou kunnen geven om te zorgen dat ze niet eindigt met grotere flessen dan ze zelf wel.

Ik weet niet hoe oud jou kindje is maar ik zou zeker niet wakker maken om 23:00 u. De kans is er dan wel dat ze s nachts een keer komt rond bv. 3:00 of 4:00 u (en dus helemaal niet naar 4 flessen gaat). En ik begrijp dat dat voor papa en mama een stuk minder aantrekkelijk is maar dat is dus je kindje volgen. En nee dat moet je niet doen maar er wordt om adviezen gevraagd en dit is blijkbaar wat veel van ons adviseren, waaronder ik ;).

Zoe123 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  6. Adrianna

Adrianna Actief lid

31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    De enige reden waarom je beter nog niet gelijk alles drastisch om hoeft te gooien is omdat het vaak maar tijdelijke honger is.
    Er hoeft maar een klein groeispurtje te zijn en je kindje wil meer drinken om daarna weer gewoon naar het oude schema te gaan.
    Ik zou hem nu even volgen in wat hij wil en als je na een week (of twee) ziet dat de behoefte aan meer voeding er nog is dan kun je altijd nog grotere flessen gaan geven.

Ik snap alleen niet wat je met ‘langer laten slapen’ bedoelt...maak je nu je kindje wakker voor een fles?
    Ik zou hem gewoon laten slapen namelijk, want dat hebben ze echt nog wel nodig met twee maanden.
    Als ze honger hebben worden ze vanzelf wel wakker.

Deel Deze Pagina