Dom dom.... Hopelijk kan iemand me helpen want google heeft het antwoord ook niet. Onze koelkast afvoer gaatje zit regelmatig verstopt. Dan heb je zo'n stokje van plastic om het schoon te maken. Nou dat stokje is dus weg en ik maak nu al een tijdje schoon met een verf penseeltje maar je raadt het misschien al. Die zei dus knap en nu zit de helft in het kanaal, dikke dikke Sh*t. Wat moet ik nou.... zo niet grappig. Voel me echt heeeeel stom. Inbouw koelkasten zijn zo duur.... Help? T
Hoe groot is het gaatje? Misschien met een pincet eruit peuteren? Of met een stofzuiger op de krachtigste stand eruit zuigen? Succes! Edit: oh, ik was niet zo snel met typen (ben ondertussen ook in gesprek) en zie nu dat mijn antwoorden hierboven al gegeven zijn.
Misschien je man even laten kijken? Ja niet erg geemancipeerd maar mijn man heeft duidelijk meer technisch inzicht dan mij en denkt vaak aan andere dingen waar ik nooit op gekomen zou zijn.
Volgens mij moet je aan de achterkant die afvoer los kunnen maken.. dacht ik eens gelezen te hebben. Maar ik zou er dan wel iemand voor laten komen.
Hahah mijn man heeft vele talenten maar technisch inzicht is er niet 1 van. Denk dat ik maar een witgoed winkel/monteur ga bellen morgen. Misschien weten die raad. Bedankt in ieder geval
Al gedacht aan iets plakkerigs?stukje kauwgom op de andere helft van het stokje,of iets wat niet makkelijk loslaat?
Koelkast eruit halen en via de achterkant. Daar zit een wit blokje als het goed is.. ter hoogte van dat gaatje. Als je dat blokje eraf haalt kun je erbij. Tenminste zo gaat het bij onze koelkast.
Hij zit vast dus en ik krijg er niks langs. De koelkast moet er dan toch uit ben ik bang.... Kan je dat zelf? of zal ik toch maar een monteur laten komen?
Uhhm mijn man heeft het zelf gedaan, wij hebben ook een inbouw koelkast.. wij waren in 5 min klaar scheelt je een hoop geld. We hebben hem gewoon naar voren geschoven. Even iets stevigs eronder zoals een krat bier waar hij op kan leunen.
Dit zou ik ook doen. Gewoon een stuk kauwgom op het gaatje proppen en dan hopen dat het staafje mee omhoog komt.
Misschien helpt het om een rietje aan het boordje van een accuboormachine te doen en voorzichtig met dat stuk rietje naar binnen gaan, met de accuboormachine aan, in de hoop dat hij loskomt. En daarbij kun je eventueel een stofzuiger gebruiken, om hem eruit te halen.