wakker maken voor laatste fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sabkesam, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Mijn zoontje hoort zijn laatste fles eigenlijk rond 23.00 uur te krijgen, maar meestal slaapt ie dan nog en wordt hij pas rond 0.30 uur wakker voor zijn laatst fles.

Ik heb het wel eens geprobeerd om hem wakker te maken rond 23.00 uur voor zijn laatste fles, maar meer dan 10-20 cc kreeg ik er dan niet in. En dan werd ie uiteindelijk toch nog rond 1.00 uur wakker.

Nu ben ik benieuwd of jullie je kindje wakker maken voor de laatste voeding. En wat vinden jullie wat ik moet doen? Wakker maken of pas rond 0.30 uur voeden? (meestal is mijn man dan toch nog wakker)

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hier is het zo dat wij onze zoon altijd wakker maken om 23.00
    aangezien hij dat uit een soort coma :D moet komen, gaan we binnenkort de fles "överslaan" en kijken hoe laat ie dan komt..
    slaapt ie door tot 's morgens laten we het zo...
    wordt hij wakker midden in de nacht zal hij het dus nog wel nodig hebben...

Als ik jou was zou ik hem laten komen om 0.30 zeker als je man dan nog wakker is... anders drinkt hij zo weinig en hij is een maandje oud? morgen zie ik??

3. adi

adi Niet meer actief

Voor een baby van 1 maand zou ik die fles echt niet overslaan. Hij zit nu op 6 voedingen neem ik aan?

Heb je geprobeerd om hem slapend de fles te geven? Wij hebben onze kinderen nooit wakker gemaakt voor een fles. Ik vond dat zo zielig. Gewoon kindje uit bed pakken, lekker op schoot (zelfs verschonen!), met de speen even over de lippen wrijven, en meestal gaat de baby dan meteen drinken.

4. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Hij wordt inderdaad morgen 1 maand :d

Ik heb het al wel eens geprobeerd om hem slapend te voeden, maar ik krijg die speen echt niet in zijn mond. Hij houdt zijn lippen stijf op elkaar. Hihi!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Misschien eerst rustig wakker maken, en dan de luier verschonen zodat hij daar iets wakkerder van wordt en dan de fles geven? Misschien helpt het...

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind hem ook nog erg jong om die fles niet meer te geven.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het maakt toch niet uit of ze de fles om 23.00 geeft of om 0.30. Kom je ook uit op 6 of 7 flessen. Als ie dan wel wakker is en wel zijn fles leegt drinkt. Je hebt er ook niks aan om je kindje voor niks wakker te maken als ie toch niks ervan drinkt.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou het gewoon nog effe om 0.30 blijven geven het word vanzelf vroeger en je kindje is nog zo jong. Ik heb het ook zo gedaan.

eerst was het 0.00
    daarna 23.00
    22.30
    21.00
    en nu is het 20.00

Deel Deze Pagina