Peuterpuber wordt kieskeurig met eten!

Discussie in 'Voeding' gestart door adi, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Mijn allesvreter is als een blad omgeslagen ineens! Meneer gaat nu echt zijn neus optrekken voor bepaalde dingen.

Normaal krijgen ze hier 1 beker diksap per dag en voor de rest water en thee. Nou, hij wordt ineens helemaal kwaad als ie water krijgt en gaat zeuren om sap. Tot de vorige week was water prima. Hij krijgt van mij echt niet de hele dag door sap, maar het zeuren blijft, zucht...
    Hij heeft dorst, wil geen water en komt zijn beker gewoon terugbrengen en staat bij de koelkaast te wachten totdat ie een paar druppels diksap krijgt. Met die paar druppels heb ik minder moeite dan met de gewenning die misschien ontstaat. En aan zijn gedrag te zien, zwicht oma wel vaker en geeft ze hem sap.

Daarnaast lust meneer ineens bijna geen groente. Alle groen op zijn bord wordt gewoon genegeerd. Rode en gele paprika eet ie wel, maar groene niet ;).
    Fruit is ook ineens afwisselend. Hij heeft echt voorkeuren voor bepaalde soorten fruit. Momenteel wil ie bijv alleen maar appel. Mandarijn em druiven gaan ook wel redelijk, maar de rest wil ie gewoon niet.

Vanaf welk moment moet ik in de gaten houden dat ie voldoende vitamines binnenkrijgt? Hoeveel groente en fruit is zeg maar 'voldoende' voor een peuter van bijna 2? En wanneer is een multivitamine verstandig?

2. Alita

Alita Niet meer actief

herkenbaar hoor....

Eerst alles eten en nu opeens gaat ze moeilijk doen met rare stukjes eten zoals wortel enz....pfff... en drinken gaat nog wel ze krijgt gewoon niks anders..

Maar het is gewoon echt die peuterpuberteit hoor...ik geef geen vitamines eigenlijk...fruit eet ze hier wel goed gelukkig...

Deel Deze Pagina