Voedingsschema voor m'n dochter van 15 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door JacQie1985, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Goedemiddag,

Graag wilde ik wat meer informatie over hoe ik het beste een schema kan opbouwen als m'n dochtertje van 15 weken straks ook pap zou mogen en een klein groentehapje en fruithapje.
    Mijn dochtertje weegt 6400 gram.
    Momenteel krijgt ze 4x 180/6 verdeeld over de volgende tijden:
    5.30 - 9.30 - 13.30 - 18.30

Omdat ik vaak zie dat kindjes 5 flessen van 180/6 krijgen, denk ik soms; krijgt ze wel voldoende? Maar meer hoeft ze niet en soms laat ze ook wel eens een beetje staan.

Wanneer begin ik precies met pap of rijstebloem? En hoe doe ik dat?
    En ook met de fruit en groentehapjes, ik wil alles zelf vers maken omdat ik denk dat het dan smakelijker is voor haar. Ik zou graag een indicatie voor een schema willen wat ik dan zou kunnen gebruiken.

Alvast bedankt!

Groetjes, Jacqueline

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Jacqueline,

Baby's van 15 weken moeten ongeveer tussen de 650 en 850 ml flesvoeding krijgen per 24 uur. Je zit dus met de 4 flessen van 200 ml goed. Met 4 maanden kun je beginnen met bijvoeding. Dit kan zijn rijstebloem en hiervan kun je wat toevoegen aan de eerste fles (voor extra energie voor de hele dag) of aan de laatste fles (voor een voldaan gevoel voor het slapen gaan). Pap ga je pas met 6 maanden geven. Verder kun je beginnen met geven 1 of 2 kleine lepeltjes fruit- of groentehapje per dag. Altijd leuk om zelf te maken en nog leuker om te geven.

Veel plezier!

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina