Ik ben opzoek naar wat richtlijnen qua eten. Alle schemaatjes die ik vind beginnen vaak al erg vroeg in de ochtend, zo rond een uur of half 7. Wij hebben uitslapers en worden rond half 9 wakker. Onze oudste zoon was/is dat ook, maar ben er echt helemaal uit wanneet hij wat te eten kreeg. Wie nog meer en wat zijn jullie "schema's" (ps we hebben een tweeling van bijna 7 maand)
Ons zoontje is iets ouder 8,5 maand, maar als ik vrij ben eet hij ook later. Hier een schemaatje, tijden zijn niet altijd hetzelfde dus 9.00u: Pap 11.15u: Fruit 13.00u: 2 sneetjes brood met beleg 14.15: klein flesje van 120 + 4 16.15u: koekje/rijstewafel 18.00u: groente met appelmoes 20.30u/21.00u: Fles 180 +6 En natuurlijk water/thee tussendoor.
hee Meis, bedankt! Hier inderdaad ongeveer hetzelfde. ipv pap nog 210 ml melk 's ochtends. Brood en koekje nog niet en de andere 2 flessen door de dag zijn 180 ml. Hup, half 9 fles en naar bed tot het klokje rond is. Ik kan ze nu toch ook al afgekoelde thee geven toch? Gaf onze oudste altijd wat kruidenthee ofzo, vond ie zo lekker!
Hoi Macy, Ja, hij had tot voor kort ook nog 3 a 4 flessen van 180, maar hij heeft reflux dus de pap gaat beter. Ja hoor afgekoelde thee kan je prima geven. Doe ik hier ook, maar zo'n succes is het hier niet Water des te meer.
Mijn dochtertje is ook wat ouder (8,5 mnd), dit is haar schema: 08:30 flesje melk 180/6 10:00 fruit 12:30 boterham met beleg en water uit bekertje 15:00 flesje melk 180/6 16:30 rijstwafeltje 18:00 groente 19:30 flesje melk 180/6 Meestal slaapt ze weer rond 21:00.
Hier is het heel wisselend. Meestal om 7 uur wakker en half de fles. Maar soms ook wel pas na 8 uur wakker en daarna pas de fles. Dan schuift gewoon alles wat op. Ik verdeel het gewoon een beetje over de dag en tussen de slaapjes door. De ene keer zit er ergens een uur tussen, de andere keer 3 uur. Ligt heel erg aan de slaapjes en wat hij gegeten heeft.
hier een hele lastige slaper overdag en dat haalt hij 's nachts in (ook niet erg hoor ....) tussen 6:30 en 7:30 Borstvoeding en terug naar bed (lekker) 8:30- 9:00 uit bed 10:00-10:30 terug naar bed en borstvoeding 11:00- 11:30 wakker 12:00 fruithapje 13:30- 14:00 naar bed 15:00 boterhammetje 16:30 borstvoeding als hij wil of iets lekkers zoals een rijstwafeltje of liga 18:00 avond eten 19:30 borstvoeding en naar bed 22:30 vaak nog een borstvoeding op verzoek ik kom in totaal op 4 a 5 borstvoedingen en mijn zoontje heeft dus meer eetmomenten dan de tandarts aanraad,maar het is niet anders. ik houd mijn eet en borstvoedingsmomenten wel bewust gescheiden want voor het eten dan wil hij niks meer eten en na het eten wil hij niet meer drinken (hij eet gewoon tot hij geen pap meer kan zeggen ....)
Moedermelk is niet slecht voor zijn tanden dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Hier helaas geen uitslaper
zonder het topic te willen kapen. maar mijn vriend kwam laatst thuis, met een folder van de tandarts waar juist in stond dat je met borstvoeding juist wel uit moest kijken omdat er wel 7% suiker in zou zitten. maar ja voorlopig heeft meneer pas 2 tanden dus ik maak me nog niet heel druk.
Lekker door blijven voeden hoor! Onze oudste heb ik een jaar gevoed, kan echt geen kwaad hoor, ookal hebben ze meer tanden. Zou wat zijn toch? En in mijn omgeving zie ik langvoedsters met kindjes van 3 en helemaal geen slechte tandjes hoor, even drinken met in de andere hand een roze koek, hahah Ik denk dat die folder bij de tandarts het verkeerd heeft: Ouders Online: Vraagbaak borstvoeding - archief Vind het ook erg bv-onvriendelijk als je het mij vraagt, want over kv zou er dan juist een folder moeten liggen..
Kunstvoeding is wél slecht voor de tanden inderdaad. Borstvoeding kun je echt gewoon geven 's nachts, net als water, zonder risico voor de tandjes. Excuses voor de topicvervuiling..