hoi hoi een vraaagje mijn dochtertje van ca 14 weken heeft een hele lange tijd tot ca 8 uur smorgens geslapen. nu sinds 2 weken krijgt ze meer voeding en 1 fles minder. van 6 keer 150 cc naar 5 keer 180 cc ze drinkt bijna alle flessen leeg. overdag soms moeilijk te rekken naar 4 uur. soms weleens 3 uur vooral in de namiddag. zie je dit wel vaker bij kinderen? heeft ze wel voldoende voeding zo of moet ze meer krijgen? ze was 1 week geleden iets afgevallen bij het wegen. had het eerste weekje bij flesophoging niet zo goed gedronken. mijn schema ziet er nu ongeveer uit 6 uur 180 cc 10 uur 180 cc 1330 uur duidelijk honger 180 cc 17-1730 duidelijk honger 180 cc 22uur 180 cc ze gaat rond 19 uur naar bed. zie jij een tip of waar ik aan kan sleutelen? ik hoor het graag alvast bedankt
dank je wel voor een reactie zal dezelfde vraag ook aan voedingsdeskundige stellen vriendelijk bedankt klaske
Hallo Klaske, Je kindje krijgt op dit moment de maximale hoeveelheid voeding. Je ziet wel vaken dat een kindje soms iets eerder voor een voeding komt. Soms helpt het om een kindje net iets langer over een flesje te laten drinken door een iets kleinere speen te gebruiken, of de voeding iets dikker te maken met Nutriton. Je kindje mag wel 20 minuten over een fles drinken. Wanneer je kindje 4 maanden is, mag je ook een begin maken met rijstebloem. Groeten eveline