hoi ik heb een vraagje waar jullie misschien ervaring of tips voor hebben. mijn zoontje van nu 8 weken lijkt tijdens het krijgen van de fles ergens heel erge pijn te hebben. hij begint zodra die 1 of 2 teugen van de fles heeft genomen te huilen gillen van de pijn, het is echt pijn huilen want hij trapt met zijn beentjes loopt helemaal rood aan. dit gaat wel een paar min zo door. op den duur drinkt die wel weer normaal ma vaak is die daarna ook te moe om nog de fles op te drinken. het is zo vervelend om je kindje zo'n pijn te zien hebben en niet weten wat er is. hij heeft heel veel last van buikkrampen gehad, we zijn daarvoor over gestapt op voeding tegen krampjes en moeilijke stoelgang, ook doen we maisolie in zijn flessen, de krampjes lijken eigenlijk weg te zijn. ma nu is hij dus sinds een paar weken tijdens de fles zo. we zijn ten einde raad. heeft iemand hier ervaring mee of tips wat het kan zijn of wat we er tegen kunnen doen? laat het aub weten alles is welkom . grtjes wanhopige moeder
Hey meis, Het komt mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bekend voor. Bij ons zoontje was het de verborgen reflux die dit veroorzaakte Ik zou eens een afspraak maken bij de Kinderarts of evt de huisarts.
Wat bovenstaande meiden zeggen; dokter bellen. Zou reflux of een allergie kunnen zijn, of spruw of of of...
Ik vind het ook als koemelkallergie klinken. Al lijken de symptomen van reflux en kma erg op elkaar.. onze schat heeft het zoals het lijkt beide..
Heel herkenbaar, al gaf ik bv. Deed precies hetzelfde aan de borst als jou kindje aan de fles. Bleek reflux icm KMA. Zo snel mogelijk aan de bel trekken hoor! Voor jullie allemaal heel naar.
Ik zou ook meteen een afspraak maken bij de huisarts, en vooral met niet laten wegsturen met 'dat doen alle babies'!
Het lijkt enorm op de verschijnselen van een koemelkallergie. Mijn beste vriendin haar dochter had precies hetzelfde en is met 10 weken opgenomen omdat ze niet meer dronk. Na 2 weken bleek het een gluten- en koemelkallergie. Daarbij hoorde ook de verborgen reflux. Nu ze speciale voeding heeft, gaat het drinken nog steeds lastig, ze moest het weer helemaal opnieuw leren, maar met behulp van de logopedist komen ze er wel. Maak snel een afspraak met je huisarts en laat je niet wegsturen, dat gebeurde bij mijn vriendin wel, waarna haar dochter uiteindelijk dus helemaal niet meer dronk.
Ik vind het niet naar KA klinken of het moet bij flesvoeding anders zijn dan bij borstvoeding. Mijn dochtertje wou juist alleen maar bij me drinken, zij had wel een KA, maar doordat ze dronk had ze juist even geen pijn. Volgens de kinderarts kloptte dit. Spruw kun je zelf goed herkennen als er witte aanslag op de tong ligt en/of binnen zijde wangen en of lippen wat je niet van de tong kunt halen met een hydrofiel gaasje, niet direct na het voeden kijken want dan hebben ze allemaal een witte tong. Reflux is een optie....andere allergien heb ik gelukkig geen ervaring mee, weet dus ook niet welke verschijnselen dit geven.
Het kindje van mijn vriendin dronk helemaal niets meer omdat ze verschrikkelijk veel pijn had. En die heeft echt een koemelk-allergie, dus ik vind het raar dat jouw arts dit heeft gezegd. Dit is namelijk juist 1 van de belangrijkste symptomen. Misschien had jouw kindje er geen (verborgen) reflux bij, waardoor ze er minder last van had?
Omdat de melk tijdens het voeden als een soort filmlaagje werkt....daarna had ze weer meer pijn. Reflux had ze zeker wel, maar verborgen was het niet.