Onze dochter wil opeens geen fles en pap meer, ook houdt ze niet van groentenhapje (gepureerd). Ze wil drinken uit een beker (geen tuitbeker) en kauwen! Da's best lastig... want ik wil haar graag nog die opvolgmelk binnen laten krijgen, maar op deze manier lukt het niet echt. Nu krijgt ze: 7.00u een boterham en een bekertje melk 10.00u Liga en wat water of diksap 12.30u een boterham en een bekertje melk 14.30u fruithapje 17.30u groentehapje (liever niet gepureerd) 20.30u fles 150 cc en 5 schepjes Ik vind dit menu eigenlijk wat vroeg voor een 7 maanden kindje, wat jullie? Iemand tips voor het groentehapje? Ik kan haar al moeilijk stukjes vlees of kaas geven...
ik neem aan dat dat bekertje melk wel opvolgmelk is? brood mogen ze al hebben nu. Dano vind de melkpap van nutricia heerlijk. die krijgt hij met de lepel. misschien is het wat om dr zelf een lepel te egeven waardoor ze kan meedoen. en groente zou ik ala rapley geven. stukjes gekookte groente in dr hand geven. dan kan ze zelf gaan happen. kouwen kan ze al goed op deze leeftijd.
Ik egrijp niet helemaal wat nu je probleem met de groenten is. Je zegt dat ze wil kauwen. Prima toch? Dan geef je haar gewoon gekookte groenten in het handje. Laat haar maar lekker erop kauwen en het zo opeten. En die opvolgmelk, drinkt ze goed uit een beker? Als dat het geval is kun je haar dan niet de melk gewoon via de beker geven ipv de fles?
Op deze leeftijd is de zuivelbehoefte normaal gesproken ongeveer 450cc. Dat mag ook in de vorm van bijvoorbeeld yoghurt. Als ze uit een beker wil drinken: fantastisch! Dat is een veel betere manier van drinken dan een fles. Lekker zo houden hoor! Verder zou ik zoals de anderen ook al schrijven de groente en het fruit zoveel mogelijk in stukken om te pakken en te kauwen geven, dan voorzie je meer in haar behoefte.