Hallo , Ook ik heb een vraag . Mijn zoontje is nu 8,5 week . Ik zit een beetje in dubio wat ik moet doen. Hij drinkt overdag om de 3,5 uur ongeveer. Als hij rond 20.00 de voeding heeft gehad en zijn nacht begint . Komt hij als ik hem niet wakker maakt voor een voeding rond 01.30 en dan rond 05.30 . Als ik hem rond 23.00 zelf aan legt dan drinkt hij erg actief en komt vervolgens rond 03.00. Nu hoorde ik laatst dat ik hem beter die avondvoeding kan geven zodat hij leerd de nacht langer door te trekken en ik er niet twee keer uit hoef in de nacht . Wel is het zo dat ik meestal rond 21.30 gaat slapen en dus de wekker zou moeten zetten dan om 23.00 . Wat kan ik beter doen hem wel aanleggen voor een avondvoeding en dat hij dan 1 keer voor een nachtvoeding komt. Of hem laten slapen en dat hij dan twee keer voor een nachtvoeding komt. Ik vind het nog al lastig zelf omdat te beoordelen. Wat kan ik het beste doen ? Het liefst heb ik natuurlijk als ik moet werken dat ik wat langer aan 1 stuk kan slapen . M,v,g
Hoi, Alle ouders willen graag slapen. Maar voor een baby is een (of meer) nachtvoedingen heel normaal. Als je zelf om 23.00 uur de wekker moet zetten word je ook twee wakker in je eigen slaap. Leg je er gewoon bij neer dat een nachtvoeding erbij hoort. Je bent niet alleen. Sterkte.
Bedankt voor je antwoord. Het komt over alsof ik het erg vind om eruit te moeten maar dat is het niet . Tuurlijk is het lekker om langer door te slapen aan 1 stuk, vooral als je weer moet werken over een paar weken. Ik heb het de afgelopen weken altijd gedaan voeden op verzoek wat dus twee keer in de nacht is. Alleen ben ik de afgelopen week in twijfel gebracht door een kraamverzorgster omdat mij is verteld dat ik hem moet leren langer door te slapen op een later moment dus ipv van 20.00 tot 01.30 bv van 23.00 tot 04.30 . Zodat hij eerder leert om door te slapen . Daardoor ben ik het gaan proberen om te voeden om 23.00. En ik dus de wekker moest zetten. Dit ging tegen mijn gevoel in . Mijn vraag ging er eigenlijk meer om : Is het belangrijk dat ik hem die avondvoeding later geef zodat het leren doorslapen wordt bevordert. Voor het aantal voedingen maakt het niet uit dat blijft het zelfde het gaat alleen om de voedingstijden dan. Of hoeft dat helemaal niet, dat was eigenlijk mijn vraag. Uw antwoord bevestigd wat mijn gevoel zei en dat is gewoon hem zijn ritme laten bepalen en dat is dus niks geen wekker zetten maar puur voeden op verzoek. En dan zien we van zelf wel wanneer zijn behoefte om langer door te slapen is gekomen. M,v,g
Hij hoeft wat mij betreft niet te leren doorslapen. Het is nog maar een baby, hij hoeft nog niks te leren. De eerste 6 maanden is het alleen voeden, daarna pas begint het OPvoeden. Volg lekker je eigen gevoel. Je kunt een baby nog maar heel weinig leren en zeker doorslapen is niet aan te leren. Hij leert het vanzelf op zijn eigen tijd, op zijn eigen moment. Misschien vind je dit een leuk artikel. Succes.