Hallo! Hoop dat je me kunt helpen met de hoeveelheden die mijn kleine man zou mogen hebben. We hebben anderhalve maand terug wel een soort schema gekregen van het CB, maar daar stonden geen hoeveelheden op vermeld. Onze kleine is heeeeeeel erg actief, en woog bij 6 maanden 7900 gram bij 71 cm. Hij zat bij geboorte qua lengte op +2.5 en gewicht op +2, dit is langzaamaan gezakt, ik meen dat dat komt door zijn activieve leventje... (hij kruipt de hele kamer rond, klimt overal op ed) Zijn schema: 's morgens als hij heeeeel vroeg huilend wakker wordt: 90/3 melk 7.30: 180/6 melk met 2 el bambix 10.00: 1 à 1.5 stuks fruit 12.00: 2 boterhammen met dieetmargarine en 90/3 melk 16.00: 250 gram groente + aardappelen + vlees en 90/3 melk 19.30: 210/7 melk Het is veel denk ik, maar hij geeft echt zelf niet aan genoeg te hebben, als ik aangeef dat alles op is, kijkt hij me echt aan alsof hij zeggen wil: "Nou mama, maak nog maar wat meer dan!" Ik ben nog nooit doorgegaan tot hij aangaf genoeg te hebben... Ik denk dat ik dan de hele dag kan zitten voeden! Nou, ik hoop dat je er iets mee kunt!
Hoi, Je kindje krijgt zo zeker wel genoeg voedingsstoffen binnen. Je kindje mag vanaf 8 maanden wel terug naar 600 ml opvolgmelk. Je kunt na de maaltijd dan een beetje yoghurt gevenin plaats van een flesje melk. Groetjes Eveline