Hallo meiden, Ons meisje is nu 10 dagen oud en ik ben toch terug gegaan naar 7 voedingen want ik merk dat ze grotere flesjes nog helemaal niet aankan. Ze is wel erg groot (4700 gram/56 cm) maar drinkt erg langzaam en meestal haalt ze nu max 90 per flesje. Nu zei het CB tegen mij dat ze eigenlijk toch wel zeker 700 ml nodig had per dag vanwege haar gewicht maar dat haal ik dus niet. Meestal zit ze tussen de 600-630 ml per dag. Poepen en plassen gaat wel gewoon goed alhoewel ze soms geen plasluier heeft gehad bij een volgende verschoning. Maar de keer daarna kan de plasluier ineens weer best zwaar zijn. Is er ook een bepaald minimum wat ze absoluut nodig hebben aan voeding met dit gewicht of deze leeftijd? Ik durf niet verder aan te dringen met de voedingen aangezien ze anders gegarandeerd spugen gaat....
Groeit ze goed? Plast ze goed? Zoja lekker niks opdringen! Gewoon haar volgen. Ze geeft echt wel aan als ze meer wil. Mijn cb arts zei laatst toen ik zei dat mijn dochter van 3 mnd structureel aan max 700 p.d komt dat dit helemaal niet erg is.
in principe houden ze 150 ml per kilo lichaamsgewicht aan, dan zou je idd op 700 ml uitkomen. Hier werd door het cb duidelijk gezegd: als hij niet wil wil hij niet. Je kunt het er niet inproppen. Ik raad je aan om even naar het weeguurtje te gaan volgende week. Dan zie je hoe ze gegroeid is en dan ben je waarschijnlijk meteen gerustgesteld. Sommige kindjes eten gewoon minder, als ze maar goed groeien. Flinke hollandse tante trouwens
Dat is niet wat een kind gemiddeld nodig zou hebben, maar wat ze maximaal mogen hebben. 600-630 structureel is dus hartstikke netjes, zeker voor een kind van anderhalve week oud! (Hier een dame van 4,5 maand die die hoeveelheid meestal drinkt, bij een gewicht van nu ongeveer 5,7 kilo...). Je niet gek laten maken door die hoeveelheden: dat zijn echt de maxima, niet de gemiddelden!
ja daarom bedoelde ik ook dat het niet zo erg is dus, dat wanneer haar kindje goed groeit ik mij niet zo druk zou maken.