Slapen

Discussie in 'Verzorging' gestart door beebj, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebj

beebj Niet meer actief

M'n premature dochter is nu twee maanden (16-08-2014). Ze huilt de laatste tijd heel veel. Wilt ook niet meer slapen in d'r box. Heb het idee dat ze echt dood moe is, ook al wilt ze niet slapen. Nu dacht ik, misschien is het beter om haar in bed te leggen overdag om te slapen. Maar hoe kan ik dat dan het beste doen ivm haar voedingen? En in d'r gewone kleding of pyjama net als snachts? En maak ik d'r kamertje dan donker of niet? Omdat ze altijd zeggen dat je onderscheid moet houden tussen dag en nacht.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,
    Voeden wanneer ze zich meldt? En ik ou haar in haar kleding in bed leggen. Anders ben je wel heel vaak aan het omkleden en dat is voor jou en je kleintje niet leuk. Je moet inderdaad wel dag en nacht duidelijk maken bij een baby, dus snachts alles donker en overdag niet. Wij hebben bijvoorbeeld een rolgordijn met lichte gordijnen Gaat mn zoon overdag nar bed dan doe ik alleen gordijnen dicht zodat het niet al te licht in de kamer is maar ook niet super donker.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ligt er een beetje aan hoe ze het oppakt. Ons zoontje is nogal onrustig dus slaapt in zijn pacco in de wieg. Dus dan kleed ik hem uit omdat het anders te warm is. Overdag laat ik de gordijnen in de slaapkamer open zodat hij weet dat het dag is. Voedingen wanneer hij ''komt''

4. Bruijntje

Bruijntje Lid

2 feb 2009
    98
    0
    6
    Zuid-Holland
    #4 Bruijntje, 22 okt 2014
    Laatst bewerkt: 22 okt 2014
    Misschien is laten slapen in de kinderwagen een idee? Mijn dochter wilde echt niet overdag slapen in de wieg boven, ook niet in de box beneden. Het lukte wel om d'r in de kinderwagen te laten slapen. Lekker ingestopt onder een lakentje en deken. Af en toe even wiegen, of zelfs een kleine wandeling om d'r in slaap te krijgen. Qua voedingen, tja, dat was soms wat lastig, aangezien het een slechte slaper was. Wakkermaken voor een voeding deed ik nooit. Was blij dat ze sliep. Ik probeerde haar vaak maar max 1,5 uur wakker te laten zijn toen ze nog zo jong was als jou kleine. Die tijd werd steeds wat langer. En ja, soms schopt dat de volgorde van slapen, luier, eten, spelen en dan weer slapen in de war.

Pas vanaf een maand of 3 ben ik d'r in haar kamertje gaan leggen. Met gordijnen dicht trouwens. Maar duurde lang voor ze dat echt accepteerde als een goede slaapplek. Op kinderdagverblijf heeft ze nog lang in een kinderwagen geslapen. Tot ze ging draaien. Ze jengelt vaak nog 5 minuten en slaapt dan voor 45 min, wordt dan wakker. Soms slaapt ze dan weer na 5 a 10 minuten te liggen kletsen of jengelen. Maar soms wil ze er dan ook echt uit.

En inderdaad gewoon in eigen kleren, dag en nacht. Pas toen ze een maand of 3 was ben ik pyama aan gaan doen en een bedritueel voor 's nachts. Maar overdag slaapt ze gewoon in d'r kleren, tenzij die stug zijn ofzo. Broekje doe ik vaak uit. Wel in een slaapzakken trouwens.

Deel Deze Pagina