salades

Discussion in 'Voeding' started by Eefke84, Jun 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ga denk vandaag eens een pastasalade maken voor mezelf met lekker veel groente. nu geeft mijn man daar om die krijgt dus wat anders. maar plurk? eten jullie kindjes weleens pastasalade? ik gebruik er sowieso al geen mayo door ofzo....
    misschien iemand een lekker recept wat je kindje ook lust?:)

of geef ik haar toch maar ene aardappeltje vanavond?:(

oja ik ben erg voorzichtig met zout maar als ik er tonijn doordoe en of hamblokjes is dat dan niet te zout?:)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Tonijn er doorheen vind ik zelf een heerlijke combinatie met pasta (salade) en lijkt me minder zout en gezonder dan hamblokjes. Meestal doe ik er nog een augurkje doorheen plus sla/komkommer/ olijfjes etc. dressing is niet eens nodig of anders wat olijfolie.

Maar ik vroeg me af of kindjes dit al wegkrijgen? Mijn zoontje krijgt altijd andere groenten als wij sla eten. Hij krijgt t nog niet weg en sabbelt/ knabbelt rustig 10 minuten op een half schijfje komkommer!
    Warme pasta met tonijn is wel een geliefd gerecht bij ons zoontje!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik doe er geen sla door of bij. ik wilde pasta koken, paprikatje champignon, uitje, knoflook even aanbakken, beetje olijfolie en dan dit samen met tonijn door de macaroni scheppen. erbij nog een salade van heel fijn gesneden, komkommer, tomaat en radijs

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie eet wel gewoon mee met de (koude)pasta salade. Al maak ik meestal wel een los bakje voor hem met de dingen die hij lust, en met minder dressing etc.

Ik doe meestal in de salade: afgekoelde Al-dente wokkelpasta, cherietomaatjes, komkommer, tonijn, spekjes, feta, sla, paprika, augurk.. Mijn jochie wil geen sla en augurk. Spekjes krijgt hij een paar van. En de rest gaat in zijn bordje gemengd.
    In onze schaal lekkere dressing erover, en bij zijn bakje klein beetje van de dressing, maar een paar druppen.

5. tulip

tulip Niet meer actief

wij eten koude pastasalade zo: fussili koken en afkoelen, met veldsla, komkommer, zongedroogde tomaten, lente ui. En dan een dressing van mosterd, suiker, witte wijnazijn en olijolie.

Ik geef het ons meisje ook gewoon alleen zonder de dressing.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    O, klinkt lekker! Maar serveer je het dan lauw/warm of koud? Deze groenten bak je vooraf even neem ik aan? Dan is het wel beter weg te krijgen voor die kleintjes!

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

lauwwarm. en idd ik bak alles even;)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Lekker en gezond hoor!

Share This Page