Voedingsschema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jongevanvliet, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongevanvliet

jongevanvliet Nieuw lid

15 feb 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Evelien,

Ik weet niet of ik met deze vraag bij jou aan het juiste adres ben.

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en krijgt 5 x 200 ml aangeboden. Soms drinkt ze wat minder maar over het algemeen zit ze tussen de 900 en 1000 ml per dag.

Tot voor kort kreeg ze haar 1e flesje overdag rond 6.30.

Twee dagen in de week, maandag en dinsdag, gaat ze naar de kinderopvang. Daar moet ze om 7 uur zijn dus op die dagen krijgt ze haar flesje een half uur eerder nl. om 6.00.

Vanmorgen kwam ze onverwachts iets later, kan zijn dat het eenmalig was, toen heeft ze haar flesje pas om 7.30 gekregen.

Mijn vraag is: Wat is nu het verstandigste om te doen op de dagen dat ze naar de kinderopvang moet. Flesje die 2 dagen gewoon om 6 uur aanbieden en de overige dagen proberen om ze om 7.30 te geven. Weet niet hoe ze hier mee om zal gaan. Of de kinderopvang vragen om haar het 1e flesje om 7.30 te geven.

Ze is nu gewend dat als ze wakker is en verschoond is dat ze dan haar flesje krijgt. Verleden week is ze ook pas voor het eerst naar de kinderopvang geweest en dat voor 1 dag. Komende week gaat ze voor het eerst 2 dagen.

Ik weet niet zo goed wat ik met haar voedingstijden aan moet, i.v.m. de kinderopvang, als ze inderdaad op een gegeven moment langer wil gaan doorslapen maar op de maandagen en dinsdagen vroeg op moet om rond 7 uur bij de kinderopvang te zijn.

Ik hoop dat je mij advies kan geven wat het beste is voor ons en haar.

Alvast bedankt.

M.v.g.

Sylvia de Jonge

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Sylvia,

Wat je het beste kunt doen is de voeding op de dagen dat je kindje naar de kinderopvang gaat het flesje om 6 uur geven, de rest van de week kun je even aankijken wat je kindje doet. Je kunt gerust de voeding een uurtje later geven op dagen dat ze thuis is, als dat goed gaat.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina