voedingsschema

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door nonam, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nonam

nonam Lid

30 aug 2009
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben 25 maart bevallen van een prachtige dochter. Ze woog 3000 gram en we zijn gelijk begonnen met aanleggen voor de bosrtvoeding. Door omstandigheden is dit nog steeds niet op gang gekomen, (hier zijn verschillende redenen voor -> doordat zij 3 weken te vroeg was en nog niet genoeg zuigkracht heeft ontwikkeld en omdat ik 1 liter bloed ben verloren en een laag hb heb en zo zijn er nog een paar dingen)
    Gister heb ik besloten de borstvoeding stop te zetten en in zijn geheel over te stappen naar kunstvoeding. Hiervoor heb ik elke voeding de borst gegeven-dan bijvoeding in de fles-en daarna heb ik gekolft. Ik was al met al elke voeding een uur en 20 minuten bezig. Dit gaf zoveel onrust in mijn hoofd en het feit dat zij steeds meer uit de fles ging drinken gaf aan dat de borstvoeding ook niet meer op gang komt. Ik vind dit erg jammer, maar ik heb het 9 dagen geprobeerd.

Ik heb hier een paar vragen over. De eerste vraag gaat over de hoeveelheid voeding die Lynn moet krijgen. Volgens de verloskundige moet zij vandaag 80 cc per fles krijgen. Mits deze in 7 keer wordt aangeboden.
    * Moet zij die perse leegdrinken of is dit een indicatie?
    Ze is immers wel lichter dan de gemiddelde baby. De ene keer drinkt ze alles en de andere keer maar 50 cc.
    Wij geven 8 voedingen per dag want zo hebben we dat afgelopen week ook gedaan. Dat ritme zit er nog in. Dus hebben we de hoveelheid aangepast naar 8 voedingen van 70 cc (net zoveel als 7 x 80 cc)
    * MOet je dit perse met 10 cc per dag verhogen?? Ookal drinkt ze die 70 niet eens alle voedingen op? Of moet je het aanbieden en kijken wat ze er van neemt? (zo doen we dat nu ook ivm de schepjes voeding per 30ml)
    * Hoe kunnen we overstappen naar de 7 voedingen? Ik vind dit heel moeilijk want Lynn komt de ene keer na 3 uur, maar ook wel eens na 2 uur.

Ik ben er erg onzeker over, bang dat ze te weinig of teveel krijgt. We laten Lynn zelf komen voor een voeding tenzij het langer dan 3,5 uur is.
    Ik hoop op antwoorden op mijn vraag zodat ik met een gerust hart aan de slag kan..

Groeten Manon

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Manon,

Het maakt niet uit hoe vaak je kindje voor een voeding komt hoor. De maximale hoeveelheid per dag is 600 ml. Je mag zeker 8 voedingen van 70 ml aanbieden. Pas wanneer je kindje de hele hoeveelheid goed opdrinkt, kun je proberen iets meer voeding per flesje aan te bieden en kun je over op 7 voedingen.

Succes,

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina