Heeft mijn borstvoeding genoeg voeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Lisil, Apr 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisil

Lisil VIP lid

Apr 19, 2009
    9,313
    0
    0
    Beste Evelien,

Lisanne is 19 feb geboren en is dus nu ruim 6 weken oud. ze deed t vrij goed qua voedingen en kreeg 5 a 6 voedingen per dag en dan zo om de 4 a 5 uur en in de nacht liet ze er een enkele keer 6 uur tussen.

Nu is ze al een week aan het rommelen met de voedingen. ze laat er nu gemiddeld tussen de 2 en 3 uur tussen en in de nacht als ik geluk heb 4 uurtjes. ik word er helemaal radeloos van. ze huilt ook naar mijn idee veel en spuugt ook regelmatig mondjes melk uit en soms loopt t echt haar mondje uit.

Hoe weet ik nou of ze reflux heeft want de symptonen heeft ze wel een beetje maar ze heeft ook spruw gehad waardoor ze erg herkouwde en haar tong uitstak.

Hoe weet je of je kindje genoeg voeding haalt uit je borstvoeding?

Ik wil graag borstvoeding blijven geven maar ik ben dus nu erg in dubio. want de regeldagen zijn het dus volgens mij echt niet.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje regelmatig meer dan een mondje voeding teruggeeft, kan het reflux zijn, je kunt je CB vragen of de symtomen van je kindje reflux kunnen zijn.
    Wanneer kindjes goed groeien, halen ze voldoende voedingsstoffen uit je borstvoeding. Over de regelmaat kan de lactatiekundige op dit forum je vast veel meer vertellen, wellicht kan zij ook aangeven wat je tegen het spugen kunt doen.

Groeten eveline

Share This Page