van alles naar niks

Discussie in 'Voeding' gestart door combijn, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. combijn

combijn Lid

17 nov 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo iedereen, ons ventje van bijna 1 jaar at zijn avondeten en yoghurt altijd met veel plezier en nu sinds een week drama, 2 happen en het is klaar piepen, wegslaan, omdraaien in z'n stoel. boterhammen bij het ontbijt en de lunch allemaal geen probleem, snap er niks van. nu vanavond ook, half 6 warm eten nou niet dus uurtje later nog even op visitie bij de buren en jawel hoor daar liet meneer zich gretig voeren met stukjes stokbrood haha de buurmeisjes vonden het geweldig en hij had toch wat buikvulling. maar waar is mijn lekker vretend ventje gebleven:( is dit een fase en hoe lang duurt zoiets gemiddeld op deze manier gaat het babyvet er hard vanaf. bedankt voor het lezen:)

2. misa

misa Niet meer actief

Ik zou zeggen: het gedrag negeren. Wil hij niet, dan niet. Maak er geen strijd van: want eten moet geen erg negatieve lading krijgen. Als hij verder overdag alles eet, dan zal hij genoeg binnenkrijgen. Een tijd minder avondeten is niet erg.

Succes!!!

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier momenteel een 'strijd'. Ik wordt er zelf erg nerveus van, dus ik laat het gaan en bied gewoon meer yoghurt of een grotere fles aan.

4. monster78

monster78 Lid

16 okt 2008
    33
    0
    0
    #5 monster78, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
    Hier is het momenteel ook een "strijd" met het eten. Onze dochter (14/08/2009) at altijd erg goed maar nu eet ze ook 2, 3 hapjes en dan is het klaar. En dan niet alleen met het avondeten, ook met fruit, brood, kortom alles wat ze eet. Haar flesjes wilde ze eerst ook niet maar dat gaat nu weer redelijk. Geen idee waar het aan ligt, het weer, tandjes :( Ik probeer me er iig niet te druk om te maken want qua lengte en gewicht zit ze boven het gemiddelde maar toch....

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je moet er echt geen strijd van maken hoor!
    Ze groeien rond het jaar ook minder hard, hebben minder nodig en een kind van die leeftijd heeft voldoende reserves!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn tip is om vooral niet meer te geven. Op die manier 'beloon' je het gedrag. Kinderen hebben meer dan voldoende reserves (en trouwens over de dag eten ze vaak meer dan genoeg zonder dat je het echt door hebt). Gewoon geen strijd aangaan. Niet eten? Dan niet. Gewoon een toetje geven (yoghurt of kwark) en dat is het dan.

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Nou die van mij van 14-8 is nu al een week zo. Brood maar de helft, fruit maar de helft of minder, avondeten hapjes en toetje ook maar de helft. Hij heeft wel eens dat hij 1 van de 3 maaltijden slechter eet bij een sprong of tanden, maar zo slecht eten heb ik nog nooit meegemaakt :( Zou het aan de verkoudheid kunnen liggen? Hij is wel vaker echt snotverkouden geweest en ook toen at hij niet zo slecht als nu.

Zijn tussendoortjes wil hij ook niet graag trouwens. Het enige wat hij wel gewoon opeet en snel zijn rozijntjes.

Deel Deze Pagina