Hoihoi! Ik wil wanneer mijn dochtertje 4 maanden is (eind volgende maand) beginnen met bijvoeding... Nu heb ik vandaag zo`n leuke babybox van Prenatal opgehaald en daar zat een boekje in met info over voeding en dat soort dingen, toen vond ik een paar pagina`s met voorbeelden van dagmenu`s voor baby`s vanaf 4 maanden. In het boekje staat dit vanaf 4 maanden: Ontbijt: papfles Tussendoor ochtend: fruithapje Lunch: flesje. Tussendoor middag: flesje. Avondeten: Groentehapje + fles met 125 ml Olvarit fruitdrankje. Voor het slapen: papfles. En dit vanaf 6 maanden: Ontbijt: pap van Bambix groeiontbijt fijne granen en 200 cc flesvoeding Tussendoor ochtend: Bambix startkoekje(???) + fles olvarit fruit diksap Lunch: Flesje Tussendoor middag: fruithapje + fles olvarit fruitdrank Avondeten: Warme maaltijd Voor het slapen: 200cc Nutrilon goede nacht(???) Ik vroeg me eigenlijk af hoe reeel deze dagmenu's zijn en of ze wel verantwoord zijn... Ik dacht dat een baby met 4 maanden nog steeds 5 flessen per dag moest en niet zoveel bijvoeding nodig had? Tot slot.. Wat raden jullie aan wanneer ze eenmaal gewend is geraakt aan groente en fruit hapjes qua dagmenu? Ik wil liever niet zelf zitten klooien namelijk.. En helaas heb ik niet erg veel aan m'n consultatie bureau. Nou alvast heel erg bedankt, liefs! xxx
Hallo Iris, Het dagmenu voor kindjes vanaf 4 maanden is wel erg vol hoor. Het is belangrijk dat je rustig aan de bijvoeding opbouwt, te beginnen met 1-2 hapjes en dan minimaal 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak.Je kunt zelf kiezen of je begint met groente of fruit. De hoeveelheid flesvoeding blijft nog gelijk, de bijvoeding hoeft nog geen bijdrage te leveren aan de voedingsstoffen. Groetjes Eveline