Moltonlaken

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Marina, Jan 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marina

Marina Lid

Jun 7, 2006
    16
    0
    0
    hallo,

Wij deden altijd om het matras een hoeslaken en onder het hoeslaken bij de billen een flanellen luier tegen het eventueel doorlekken (zo geleerd kraamhulp)onder het hoofdje van mijn dochtertje (boven op de hoeslaken) legden we een hydrofiele luier tegen het spugen/kwijlen. Nu hebben we deze weggehaald omdat ze deze steeds ging pakken en mee spelen en dat vind ik toch wel eng. maar hoe bescherm ik nu het matrasje ? Volgens mijn vriend mag je niet eerst een moltonlaken en dan een hoeslaken om de matras doen ivm wiegendood (zou benauwd zijn als ze zich zou omdraaien)
    Kan je dan de hydrofiele luier onder het hoeslaken doen of is dat ook te benauwd als ze zich plots op haar buik zou draaien? Nu ligt er niks maar ja 1x spugen/kwijlen en je matras zit onder....

Alvast dank.

marina

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Meestal is het zo wanneer de kleintjes zich omdraaien ze ook sterk genoeg zijn om hun hoofdje op te tillen. Wat je eventueel zou kunnen doen is een dunne katoenen handdoek als hydrofiele luier gebruiken. Deze kun je wel ver genoeg instoppen. Zorg er wel voor dat de kleine deze er niet uit kan trekken.

Ilja

Share This Page