baby van 9 mnd slechte drinker

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Indy1973, Oct 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Indy1973

Indy1973 Actief lid

Aug 22, 2008
    369
    0
    0
    Hallo,

mijn dochter van 9 maanden drinkt heel slecht.
    Ik word onderhand echt moe en gefrustreerd van de strijd die ik elke dag moet voeren om toch vocht bij haar binnen te krijgen.
    Ik geef haar 's ochtends en 's avonds nog BV (drinkt ze goed) en tot vorige week gaf ik tussen de middag ook nog BV.
    Ik probeer van alles....water, dixap, afgekolfde melk met rijstebloem, pap, thee, fruithap aangelengd met water.....ze drinkt een paar slokjes en weigert vervolgens. Ze drukt de beker weg en of draait haar hoofd weg.

Gisteren heeft ze bijv het volgende gehad:
    's ochtends bv (geen idee dus hoeveel)
    fruithap (dan eet ze ca 100/150 gr)
    4 stukjes brood en 40 cc afgekolfde melk met beetje rijstebloem
    30/40 cc fruithap aangelengd met water
    ca 150 gr warm eten met yoghurt toe
    's avonds BV

Het lijkt mij veel te weinig wat ze op deze manier aan vocht binnen krijgt, maar ik weet onderhand niet meer hoe ik haar meer kan laten drinken.

Vandaag tussen de middag heb ik yomild (yoghurtdrank) geprobeerd, en dat wilde mevrouw ineens wel. Maar mag ze dit al wel en hoeveel mag ze hier dan van hebben? Als ze verder echt niets wil drinken, moet ik toch wat proberen :(.

Is het nu genoeg wat ze binnen krijgt? en heb jij nog tips?

Vriendelijke groet,
    Indy

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Indy,

Het is lastig aan te geven of je kindje voldoende vocht binnen krijgt, ze krijgt ook borstvoeding, maar ik denk het wel hoor. Een richtlijn is dat een kindje voldoende plasluiers moet hebben. Je kindje haalt ook vocht uit haar bijvoeding.
    Yomild kun je als vervanging van een yoghurt toetje geven, maar liever ook niet meer dan dat. Misschien wil je kindje wel uit een andere beker drinken? Je hebt ook bekers met rietjes of een andere variant.

Groetjes eveline

3. Indy1973

Indy1973 Actief lid

Aug 22, 2008
    369
    0
    0
    Beste Eveline,

dank voor je reactie.
    Echte goeie plasluiers heeft ze dus nu niet meer. Ze plast nog wel, maar niet veel meer. En ik heb allerlei bekers al geprobeerd. Ze wil nl ook niet uit een fles met speen drinken, dus vandaar dat ik haar al een tijdje drinken uit een gewone beker geef.
    Ik heb net tussen de middag yoghurt gemixt met water en dixap en daar heeft ze een bekertje van gedronken. Dus uit een gewone beker drinken wil ze wel, het hangt blijkbaar 'gewoon' af van de inhoud :(.
    Hoeveel yoghurtproducten mogen ze op deze leeftijd hebben?
    en betekent dit nu dat ik haar dan 's avonds na het warme eten geen yoghurt meer kan geven? daar is ze nl juist zo dol op :(.

ik denk dan onderhand 'liever yoghurt dan helemaal geen vocht' maar of dat de juiste denkwijze is weet ik niet :(

Groetjes Indy

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

ik kan me voorstellen dat je liever yoghurt geeft dan dat ze niets drinkt. Je kunt het toetje wel aanhouden. Wanneer je de yoghurt verdund mat water en diksap is het prima om dat als alternatief aan te houden zeker als de plasluiers minder worden. Ik zou wel de andere drankjes blijven proberen.

Groetjes eveline

Share This Page